וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטארט אפ הישראלי Diligent, שהוקם כספין אוף של מרכז המו"פ של EMC, גייס כ-15 מיליון דולר

בעז בבאי

11.11.2002 / 14:17

EMC השקיעה 5 מיליון דולר בגיוס; קבוצת משקיעים בראשות משה ינאי ודורון קמפל, שני מנהלים בכירים ב-EMC לשעבר, השקיעה 10 מיליון דולר נוספים



חברת הסטארט אפ הישראלית דיליג'נט טכנולוגיות (Diligent Technologies), שהוקמה בעקבות ספין אוף של מרכז המחקר והפיתוח בישראל של חברת EMC העולמית, השלימה גיוס של כ-15 מיליון דולר, לפי שווי שוק של כ-20 מיליון דולר אחרי הכסף.



EMC, חברת פתרונות אחסון הנתונים המובילה בעולם, השקיעה 5 מיליון דולר בגיוס, בעוד קבוצת משקיעים בראשות משה ינאי ודורון קמפל, לשעבר שני מנהלים בכירים ב-EMC העולמית, השקיעה 10 מיליון דולר נוספים.



הידיעה על ההשקעה של EMC פורסמה לראשונה בסוף השבוע באתר המידע על תעשיית האחסון Byte and Switch. זאת בהתבסס על הודעה רשמית שהעבירה EMC לרשות ניירות ערך בארה"ב (SEC). חברת EMC דיווחה שב-18 בספטמבר היא רכשה 1.8 מיליון מניות של דיליג'נט תמורת האחזקה שלה במרכז המו"פ שלה בישראל, לפי ערכו בספרים של 4.6 מיליון דולר. על פי הערכות, מדובר בציוד שהועבר לידי דיליג'נט כחלק מתהליך הפיצול של מרכז המו"פ של EMC בישראל.



באוקטובר 2002 רכשה EMC שני מיליון מניות נוספות של דיליג'נט תמורת 5 מיליון דולר במזומן. כתוצאה מכך היא מחזיקה כיום 24% ממניות דיליג'נט.



יוסי פיקל, מנהל אזורי של טורקיה, ישראל, יוון ודרום אפריקה של EMC ישראל, אישר את ההשקעה של EMC העולמית בדיליג'נט. לדבריו, מרכז המכירות של EMC בישראל ימשיך לפעול כחלק מפעילותה של EMC העולמית.



קמפל, נשיא ומנכ"ל דיליג'נט, שימש בעבר כמנהל חטיבת ה-media solutions של EMC. בספטמבר 2001 הצטרף לחברת הסטארט אפ הישראלית סאנגייט בתפקיד מנכ"ל החברה, לאחר שהתפטר מתפקידו ב-EMC.



אולם בנובמבר אותה השנה הוא נאלץ להתפטר מתפקידו כמנכ"ל סאנגייט, בעקבות תביעה שהגישה EMC. חברת EMC הצליחה להשיג צו מניעה האוסר על העסקתו של קמפל בסאנגייט עד 31 באוגוסט 2002 ותבעה את קמפל בטענה כי הפר את סעיף אי התחרות בחוזה העבודה שלו, האוסר על בכירים בחברה למלא תפקידי ניהול בכירים בחברות מתחרות במשך שנה לאחר עזיבתם את החברה. לאחר מכן חזר קמפל לחברת EMC.



ינאי פיתח את מערכת הסימטריקס, פתרון אחסון שמנוהל על ידי תוכנה חכמה, המאפשרת הגנה, גיבוי וניהול מרכזי של נתונים מנקודה אחת. הסימטריקס הינו המוצר הכי נמכר של EMC, והוא תרם להפיכתה של EMC לחברת מוצרי האחסון המובילה בעולם עם נתח שוק של מעל 45% בתוך עשור בלבד.



חברת EMC נסחרת כיום בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 12 מיליארד דולר. ההאטה בפעילות של הכלכלה העולמית גרמה לירידה חדה של 29% במכירות החברה ל-3.95 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2002, בעוד הפסדי החברה הצטמצמו ב-87% ל-54.8 מיליון דולר באותה תקופה.

דיליג'נט מתמקדת בפיתוח של מוצר של EMC הנקרא CopyCross, לתמיכה וגיבוי של מערכות מיינפרם על כונני דיסקים. החברה מעסיקה כיום כ-100 עובדים, מתוכם כ-60 עובדים מועסקים במרכז הפיתוח של החברה בקריית עתידים בתל אביב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully