וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשייך הסירה את הצו המונע מבנק קונטיננטל לממש בטחונות שקיבל מחייל

גולן פרידנפלד

11.11.2002 / 14:28

השופטת איפשרה לבנק לחלט ערבות בנאית בהיקף של 20 מיליון שקל של בנק לפיתוח תעשייה; טל יגרמן נקרא להעיד אך סירב לענות על שאלות בשל חקירת רשות ני"ע המתנהלת נגדו



שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשייך, הסירה היום את צו בית המשפט האוסר על בנק קונטיננטל לממש את הבטחונות של חברת חייל אחזקות. בנק קונטיננטל העמיד לחייל אשראי בהיקף של 50 מיליון שקל, וכנגד אשראי זה שיעבד את הזכויות של חייל באופציה שניתנה לה על ידי משב (לפי תנאי האופציה, יכולה חייל לחייב את משב לרכוש ממנה את מניות פויכטונגר השקעות שברשותה תמורת 50 מיליון שקל). כנגד מימוש האופציה הועמה ערבות בנקאית של הבנק לפיתוח תעשיה בהיקף של 20 מיליון שקל, וערבות בנקאית נוספת של 17 מיליון שקל.



השופטת אלשייך אישרה היום לבנק קונטיננטל לחלט את הערבות הבנקאית של הבנק לפיתוח תעשייה בהיקף של 20 מיליון שקל, ובמקביל חייבה את בנק קונטיננטל להעמיד ערבות של 10 מיליון שקל עד לסיום הדיון בנושא.



במהלך הדיון ביקשו הצדדים להשמיע עדויות, והעד הראשון שהוזמן להעיד היה טל יגרמן, מראשי קבוצת פלד גבעוני. יגרמן עלה לדוכן העדים ותשובתו היחידה היתה כי הוא אינו יכול לענות על שאלות הקשורות לענייין חקירתו ברשות ניירות ערך. לפיכך, ביקשה השופטת מהרשות להשיב לה בתוך 5 ימים האם יגרמן יוכל למסור את עדותו לבית המשפט או לא. בנוסף קבעה השופטת כי נושא האופציה יידון בפניה, כך שההליך צפוי להיות קצר ולהסתיים בתוך כ-3 חודשים, על פי הערכת עורכי הדין שעסקו בתיק.



יש לציין כי במהלך חודש אוקטובר דחה שופט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, יהודה זפט, את בקשתה של לאומי פיא, בעלת מניות מיעוט במשב, לצו שימנע מימוש אופציית המכר. זפט ציין בהחלטתו כי היה על לאומי פיא להוכיח בפני בית המשפט שבנק קונטיננטל, שביקש לממש את האופציה, היה צד לתרמית, שלכאורה נבנתה על ידי קבוצת פלד גבעוני.



זפט הוסיף כי "בפני הבנק הוצגה חוות דעת משפטית שהניחה את הדעת באשר לכשרותה של העסקה, ואין בפני תשתית ראייתית לכאורה המצביעה על מעורבותו של הבנק ולו בידיעה בלבד בתרמית או באי חוקיות המיוחסים לקבוצת פלד-גבעוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully