וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה גאון: התחרות המחריפה והירידה בכוח הקנייה של הצרכנים יפגעו בתוצאות שופרסל גם ברבעון הבא

אילן מוסנאים

11.11.2002 / 15:00

בית ההשקעות מותיר למניה המלצת "קנייה" אך חותך את מחיר היעד מ-16.1 ל-11.6 שקל - גבוה בכ-20% מהמחיר בבורסה;



התחרות מכיוונן של הרשתות החדשות והירידה בכוח הקנייה של הצרכנים, ימשיכו לפגוע בתוצאות של שופרסל גם ברבעון הבא. כך מעריך ראש המחלקה הכלכלית של מנורה גאון, מירון קצפ. קצפ מעריך כי יהיה שיפור בתוצאות הרשת רק כאשר המצב הכלכלי במשק ישתפר.



לאור זאת ולנוכח הירידה הצפויה ברווחי הרשת, במנורה גאון החליטו לחתוך את מחיר היעד למניה מ-16.1 ל-11.6 שקל. מחיר זה עדיין גבוה בכ-20% המחיר בו נסחרת המניה בבורסה.



במנורה גאון מעריכים כי ברבעונים הבאים תמשיך הירידה במכירות של חנויות זהות, וכי הגידול בשטחי המסחר יפצה חלקית על פגיעה זו. בבית ההשקעות מציינים כי שתי הרשתות הגדולות (שופרסל ורבוע כחול ) נתפשות היום כיקרות יחסית, והאתגר הניצב בפניהן הוא לשנות את התדמית הזו לגבי תת רשתותיהן הזולות.



קצפ סבור כי עם תחילת השיפור הכלכלי נוכל לראות את היתרון שיש לשתי הרשתות הגדולות בפרישתן הרחבה, במערך הניהולי המאפשר תוכנית אסטרטגית רחבה וביתרון הלוגיסטי הטמון במרלו"ג (מרכז לוגיסטי).



להערכתו, הרשת תציג השנה עלייה של כ-1% בהכנסות ל-6.88 מיליארד שקל וירידה של כ-36% ברווחים לכ-131 מיליון שקל. קצפ מעריך כי ב-2003 תדווח שופרסל על רווח נקי של 185 מיליון שקל ועל עלייה של 6.5% בהכנסות לרמה של 7.33 מיליארד שקל.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully