וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בפתיחת שבוע המסחר

שירלי יום-טוב

11.11.2002 / 17:08

אורבוטק מאבדת כ-8% לאחר שלא עמדה בתחזיות לרבעון; מרקורי מאבדת 2.5%

בהיעדר קטליזטורים כלשהם שידחפו את השווקים כלפי מעלה ועל רקע חג ה-Veterans Day שחל היום בארה"ב, שבוע המסחר נפתח היום בירידות במדדים. בחודש האחרון נרשמו אירועים רבים שתרמו לעליות במדדים ולעובדה שהדאו ג'ונס סיים ביום שישי האחרון שבוע חמישי ברציפות של עליות. אולם כעת מאבד הדאו 1.2% והנאסד"ק יורד ב-1.4%.

הציפייה בשווקים להורדת הריבית על ידי הבנק הפדרלי, הבחירות לקונגרס ולסנאט ודו"חות רבעוניים של החברות הנסחרות, כל אלו הניעו את השווקים קדימה בשבועות האחרונים. יחד עם זאת, וול סטריט רשמה סיום עגום למדי ביום שישי לאחר אזהרה מצד יצרנית המזון המהיר מקדונלד'ס והחלטת האו"ם שהגבירה את החששות ממלחמה בעיראק.

בין המניות הישראליות הכבדות נרשמת כעת מגמה שלילית. צ'ק פוינט מאבדת 2.2% למחיר של 14 דולר ואמדוקס יורדת ב-1.5% למחיר של 8.4 דולרים. מרקורי יורדת ב-2.5% למחיר של 25.8 דולר וטבע מוסיפה 0.5% למחיר של 74 דולר.

שלוש חברות ישראליות, אורבוטק, נובה ואינטרנט זהב, פירסמו היום את דו"חותיהן לרבעון השלישי. מהדו"חות של אורבוטק עולה היום כי ההתאוששות המיוחלת עדיין לא דפקה על שעריה של החברה והמניה מאבדת כעת 7.5% למחיר של 11.8 דולר. החברה אישרה היום את הפרסום ב-TheMarker לפני כשבוע על פיטורים של 12% מכוח האדם שלה, כ-185 עובדים. אורבוטק, המפתחת פתרונות לשרשרת האספקה בתעשיית האלקטרוניקה, דיווחה על הכנסות של 54.2 מיליון דולר - ללא צמיחה לעומת הרבעון השני וירידה של 12% מהתקופה המקבילה. בשורה התחתונה דיווחה על הפסד נקי של 2 מיליון דולר או 6 סנט למניה. תחזיות האנליסטים הממוצעות היו להפסד נמוך יותר, של 2 סנט בממוצע או כ-660 אלף דולר. תחזית החברה לרבעון הבא מדברת על צמיחה צנועה ברבעון הבא.

מהדו"חות של אינטרנט זהב עולה כי החברה הצליחה לרשום רווחי שיא בשורה התחתונה ובשורת הרווח התפעולי. ספקית שירותי האינטרנט רשמה רווח נקי של 7.3 מיליון שקל (1.5 מיליון דולר), בהשוואה לרווח נקי של 3.3 מיליון שקל ברבעון הקודם ורווח של 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי הסתכם ב-8 מיליון שקל וההכנסות הסתכמו בכ-47.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-46.2 מיליון שקל ברבעון הקודם. בכך ממשיכה אינטרנט זהב את מסורת הרבעונים האחרונים של שיפור של כ-2 מיליון שקל בין רבעון לרבעון בשורה העליונה. מניית החברה איבדה כ-18% מתחילת השנה למחיר של 90 סנט המשקף לחברה שווי שוק של כ-17 מיליון דולר. מניית החברה עולה כעת ב-11% למחיר של דולר אחד.

מניית נובה נותרת בשעה זו ללא שינוי על אף העובדה שהחברה הצליחה לרשום היום שיפור בדו"חותיה לאחר שדיווחה על הכנסות של 5.4 מיליון דולר - צמיחה של 1% מהרבעון הקודם וזינוק של 69% מהכנסות הרבעון המקביל. בשורה התחתונה הצטמצם ההפסד הנקי ב-200 אלף דולר מהרבעון הקודם, לרמה של 2.7 מיליון דולר או 18 סנט למניה. ברבעון המקביל דיווחה על הפסד נקי של 3.5 מיליון דולר. נובה, המפתחת כלי מדידה עבור תעשיית המוליכים למחצה, תחום הנמצא במשבר מזה מספר רבעונים, נסחרת לפי שווי שוק של כ-20 מיליון דולר.

מניית ספיאנס עולה כעת ב-2.5% למחיר של 92 סנט לאחר שהחברה הודיעה על עסקה רחבת היקף עם חברת הביטוח הבריטית ליוורפול ויקטוריה. ספיאנס פיתחה עבור חברת הביטוח פתרון המאפשר טיפול יעיל בפוליסות ישנות שלא נמכרות ללקוחות חדשים, אך ממשיכות לבטח לקוחות קיימים. איציק שריר, נשיא ספיאנס, מסר כי שווי החוזה מתקרב ל-10 מיליון דולר - חוזה בקנה מידה גדול עבור החברה. ספיאנס נסחרת לפי שווי שוק של כ-22 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully