וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמ"ס אישר את תוכניתה של אינטל להקמת מפעל בהשקעה של 4 מיליארד דולר

צורי דאר

11.11.2002 / 16:09

אינטל תהיה זכאית למענקים של עד 12.5% מ-3.5 מיליארד דולר; המפעל יעסיק כ-4,400 עובדים

מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התעשייה והמסחר אישרה היום את בקשתה של חברת אינטל להקמת מפעל חדש בקריית גת בהיקף 4 מיליארד דולר. בעקבות החלטת המינהלה תקבל אינטל כתב אישור שיקנה זכות למענקים בשיעור 12.5% מההשקעות עד גובה 3.5 מיליארד דולר. מעבר לתקרה זו לא תהיה החברה זכאית למענקים נוספים.

מנכ"ל התמ"ס, אמיר חייק, אמר כי אישור ההשקעה של אינטל מהווה איתות שהחברה ושכמותה רצויות בישראל: "ישראל היא המקום הטבעי להקמת תעשיות מתוחכמות בשל כוח האדם המיומן, היזמות והחדשנות המאפיינים את המשק שלנו". מנכ"ל התמ"ס קרא להנהלת אינטל לקבל החלטה חיובית להקים את המפעל במקום הטבעי ביותר עבורם.

כתב האישור יהיה תקף לשנתיים ימים, ויוארך רק אם החברה תחל בבצועה ההשקעה בפרק זמן זה. הנהלת אינטל בארה"ב טרם החליטה אם להקים את המפעל בארץ. אי הוודאות השוררת בתעשיות עתירות הידע מעכב בשלב זה את החלטתה של אינטל.

מנהל מרכז ההשקעות בתמ"ס, שמואל מרדכי, אמר כי הוא מקווה שהנפקת כתב האישור ולוח הזמנים שנקבע בו יהוו תמריץ להחלטה של אינטל להקמת המפעל בארץ.

המפעל מיועד ליצור את הדור הבא של השבבים של אינטל בטכנולוגיות מזעור חדשנית של כ-0.1 מיקרון, שעדיין אינה קיימת באף אחד ממפעלי אינטל בעולם. המפעל יעסיק 2,400 עובדים ועוד כ-2,000 עובדי קבלן, היקף המכירות הצפוי הינו 2.9 מיליארד דולר בשנה.

המפעל הקיים כיום בקרית גת הוקם בהשקעה בסך 1.7 מיליארד דולר, ונהנה ממענקים בהיקף כולל של כ- 600 מיליון דולר. במפעל זה מיוצרים כיום שבבי פנטיום 4 של אינטל, ומועסקים בו כ- 4,100 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully