וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נחזור 15 שנה לאחור": האם הבשמים בישראל יתייקרו בקרוב?

יבואנים מקבילים של בשמים שיגרו מכתב לשר הבריאות ובו טענו כי החמרות חדשות שיושתו עליהם במסגרת תקנות של המשרד שצפויות להיכנס לתוקף בחודש הבא יובילו לעליית מחירים: "מדובר ברגולציה קשה שתחסל את היבוא המקביל". למרות שחלף כבר שבוע מפנייתם, משרד הבריאות טרם השיב

בשמים. ShutterStock
"שוק הבישום בישראל הוא שוק ריכוזי"/ShutterStock

חשש כבד בקרב היבואנים המקבילים של בשמים בישראל מכך שתקנות חדשות של משרד הבריאות יובילו לעליית מחירים משמעותית בשוק. כבר לפני כשבוע פנו יחד כמה יבואנים במכתב לשר הבריאות, יעקב ליצמן, שבו ביקשו ממנו לתאם עמם פגישה דחופה, בצל כוונת משרדו לשנות את הגדרת הבשמים לתמרוקים החל מ-1 ביולי – דבר אשר ישפיע ישירות על המחירים, ויקשה עליהם להתחרות ביבואנים הגדולים. עם זאת, לטענת היבואנים הם טרם זכו להתייחסות ממשרד הבריאות לנושא.

"הננו פונים אלייך בבהילות ובדחיפות על מנת להאיר בפניך את משמעותו של החוק כלפי היבואנים המקבילים בתחום הבישום ומשמעותו והשלכותיו על הציבור כולו", כתבו לליצמן היבואנים - שלמה פומרנץ מבני ברק, רון טיומקין מקיסריה ורון שרוני מרעננה. בהמשך המכתב, פירטו השלושה את ההחמרות החדשות שמשרד הבריאות דורש להכניס לתוקף, ואשר יפגעו בהם, ובציבור הצרכנים. עיקר הטיעון של היבואנים הוא שתחום הייבוא המקביל בתחום הבישום תורם רבות לצמיחת המשק ולהורדת יוקר המחייה בישראל, מכיוון שהוא מעודד תחרות ובכך גורם לירידת מחירים משמעותית.

בין ההחמרות החדשות שציינו היבואנים, הדרישה לקבלת בדיקות מעבדה נוספות ומורכבות לכל בושם, שעלותן תעמוד על סך של בין 5,000 ל-8,000 שקלים בממוצע לכל רישיון. כמו כן, קבלו על הדרישה להמצאת מסמכים רשמיים רבים אשר ניתן לקבלם רק מהיצרן.

עוד בוואלה! עסקים:
פרסום ראשון: אינטל צפויה לפטר עשרות עובדים בישראל
משבר המוניות בנתב"ג: חלק מהנהגים שובתים, חלק מסיעים נוסעים בהנחה
המדריך השלם: כל מה שצריך לדעת לפני שרושמים את הילד לקייטנה

שר הבריאות וחבר הכנסת בסיעת יהדות התורה יעקב ליצמן. ראובן קסטרו
טרם השיב ליבואנים. ליצמן/ראובן קסטרו

לטענת היבואנים המקבילים, תקנות הרגולציה על הבישום הותקנו ללא ידיעתם. "התקנות שהותקנו עברו 'מתחת לרדאר', נחקקו באופן בלתי תקין מטעמים שאינם כשרים כאשר הם מקודמים במרץ ידי לוביסטים, בעלי עניין, נציגים של החברות הגדולות במשק והיבואנים הרשמיים, כגון 'ש. שסטוביץ', 'אלפא קוסמטיקס', 'לילית' - כל אלו בעלי אינטרס מובהק להוציא מהשוק את היבואנים המקבילים המהווים להם איום ומתוך ידיעה ברורה כי החמרת הדרישות תמנע ייבוא מקביל", נכתב במכתב ששיגרו לליצמן.

"שוק הבישום בישראל הוא שוק ריכוזי ש-95% ממנו נשלט על ידי יבואנים רשמיים בודדים והם אלה שקובעים את המחירים", אומר לוואלה! עסקים רון טיומקין, אחד החותמים על מכתב היבואנים המקבילים. "לפני כ-15 שנה התחיל יבוא מקביל, ורק אז המחירים החלו לצנוח. יש בשמים שצנחו מ-600 ל-150 שקלים, רק בזכות היבוא המקביל. משמעות התקנות החדשות של משרד הבריאות היא רגולציה קשה שתחסל לגמרי את היבוא המקביל ותגרום לעליית מחירים מידית בתחום הבישום".

"משמעות המהלך היא להחזיר את אזרחי ישראל 15 שנה אחורה בתחום הבישום – הם יצטרכו לשלם מכיסם על התקנות החדשות", מזהיר טיומקין. "חוץ מזה, ולא פחות חמור, ייבוא הבישום המקביל מפרנס היום כ-1500 משפחות - בתי מרקחת, אתרי אינטרנט ופרפומריות שמוכרות בישום. פרנסתם תיפגע באופן מידי".

עוד באותו נושא

"אני אמות בלי זה": קולה זירו ירד מהמדפים גם בישראל?

לכתבה המלאה

משרד הבריאות: "פותחים את שוק התמרוקים בדומה לאירופה"

לפני כשבוע נפגשו היבואנים המקבילים עם שר הכלכלה אלי
כהן, והציגו בפניו את הטענה כי החקיקה החדשה עומדת בניגוד מוחלט למדיניות הממשלה להקל על יבוא מקביל, להגדיל את התחרות ולהוריד את יוקר המחיה.

בשיחה עם וואלה! עסקים התייחס לנושא שר הכלכלה, ואמר כי "אנו מתדיינים בנושא הזה עם משרד הבריאות ופועלים להקל על רגולציה של כמה שיותר מוצרים. ההצעות שלנו אמורות להיות מוגשות עוד במהלך המושב הזה של הכנסת. נפעל ביחד עם משרד האוצר שלא יצאו תחת ידינו תקנות שיכבידו על היבוא המקביל".

ממשרד הבריאות נמסר: "בתקנות החדשות מוסדר יבוא מקביל של תמרוקים לרבות בשמים. מטרת התקנות פתיחת שוק התמרוקים בדומה לאירופה".

  • עוד באותו נושא:
  • בשמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully