וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמ"ס: הגירעון המסחרי של ישראל הסתכם באוקטובר בכ-700 מיליון דולר

אילן מוסנאים

11.11.2002 / 16:51

היצוא בארבעת החודשים האחרונים ירד בכ-4% לעומת התקופה המקבילה

הגירעון המסחרי של ישראל הסתכם בחודש אוקטובר בכ-700 מיליון דולר; כך עולה מפרסומי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. על פי נתוני הלמ"ס, הסתכם יבוא הסחורות באוקטובר בכ-2.9 מיליארד דולר, לעומת יצוא של 2.2 מיליארד דולר. נציין כי הגירעון המסחרי באוקטובר הוא כפול כמעט מהגירעון בחודש ספטמבר, שהסתכם בכ-400 מיליון דולר.

מהפרסומים עולה כי 38% מסך היבוא היה יבוא חומרי גלם (למעט יהלומים וחומרי אנרגיה), 34% יבוא יהלומים, חומרי אנרגיה, אניות ומטוסים, 16% יבוא מכונות ציוד וכלי תחבורה יבשתיים להשקעות ו-12% יבוא מוצרים לצריכה.

חשוב לציין כי נתוני המגמה שחושבו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לאחר ניכוי העונתיות הרגילה וגורמים בלתי סדירים, מצביעים על האצה בקצב הירידה ביבוא הסחורות (למעט יהלומים, אניות ומטוסים וחומרי אנרגיה). הנתונים מצביעים על ירידה של 6.2% ביבוא הסחורות בשלושת החודשים האחרונים בשיעור שנתי לעומת ירידה של 3% מתחילת השנה ועד חודש יולי.

יבוא חומרי גלם (למעט יהלומים וחומרי אנרגיה) ירד בשלושת החודשים האחרונים ב-4% בשיעור שנתי. זאת, לעומת עלייה של 5.1% בחודשים פברואר-יולי. ביבוא מוצרי השקעה (למעט אניות ומטוסים) נרשמה בארבעת החודשים האחרונים ירידה של כ-9.7% בשיעור שנתי, וזאת לאחר ירידה של 5.5% בחודשים מארס-יוני. ביבוא מוצרי צריכה חלה לעומת זאת בשלושת החודשים האחרונים האטה בקצב הירידה ביבוא לרמה של 3.9% בשיעור שנתי, וזאת לעומת ירידה של 22.8% בחודשים אפריל-יולי.

יבוא מוצרים בני קיימא למשקי בית (כגון ריהוט, מוצרי חשמל ביתיים וכלי תחבורה לצריכה פרטית) ירד מחודש פברואר ב-19.4% בשיעור שנתי. לעומת זאת, עלה יבוא מוצרים לצריכה שוטפת (מזון, משקאות, כלי בית והלבשה) בשלושת החודשים האחרונים ב-8.7% בשיעור שנתי. יבוא יהלומים (גולמיים ומלוטשים) הסתכם בעשרת החודשים הראשונים של השנה ב-5.1 מיליארד דולר, גבוה ב-22.4% לעומת התקופה המקבילה. יבוא מוצרי אנרגיה (דלק גולמי, תזקיקים ופחם) הסתכם מתחילת השנה ב-2.6 מיליארד דולר לעומת 2.7 מיליארד דולר באותה תקופה בשנת 2001.

נתוני המגמה מצביעים על ירידה של כ-4% ביצוא הסחורות (למעט יהלומים) בארבעת החודשים האחרונים. מתוך היצוא כ-68% היה יצוא תעשייתי (למעט יהלומים), כאשר יצוא היי-טק היווה כ-48% מכלל היצוא התעשייתי. ביצוא ענף הרכיבים האלקטרוניים נרשמה בחודשיים האחרונים עלייה של כ-10% וזאת לאחר ירידה של כ-9.4% מנובמבר 2001 ועד ספטמבר 2002. יצוא היהלומים הסתכם ב-10 החודשים שפתחו את 2002 בכ-5.9 מיליארד דולר והיה גבוה בכ-23% לעומת התקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully