וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי מרכז לא יוכלו לכהן כדירקטורים

גדעון אלון

11.11.2002 / 17:12

ועדת החוקה של הכנסת החליטה שלא לאשר לקריאה ראשונה את הצעת החוק של שהגיש ח"כ אברהם הירשזון, שנועדה לאפשר לחברי מרכזי מפלגות לכהן כדירקטורים בחברות ממשלתיות



ועדת החוקה של הכנסת החליטה בצהריים (שני) שלא לאשר לקריאה ראשונה את הצעת החוק של שהגיש ח"כ אברהם הירשזון (ליכוד), שנועדה לאפשר לחברי מרכזי מפלגות לכהן כדירקטורים בחברות ממשלתיות.



החלטת ועדת החוקה התקבלה ברוב של שמונה חברי כנסת מסיעות העבודה ומרצ, נגד שבעה חברי כנסת מסיעות הליכוד, ש"ס והאיחוד הלאומי. חלק מנציגי הליכוד וסיעות הימין לא באו להצבעה. בתום ההצבעה הודיע יושב ראש הוועדה, מיכאל איתן, שיקיים הצבעה חוזרת בעניין ואולם גם בהצבעה החוזרת לא הצליחה הקואליציה לגייס רוב, ותוצאות ההצבעה היו שמונה חברי כנסת בעד ההצעה ושמונה נגדה.



עקב כך מבוטלת הצעת החוק של הירשזון, ורק עם תחילת כהונת הכנסת ה-16 הוא יוכל להגיש הצעת חוק דומה. הירשזון אמר, כי הוא משוכנע שלאחר הבחירות יצליח בנקל לגייס רוב.



הצעתו של הירשזון עוררה ביקורת ציבורית, ואף הסתייגות מצד היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, שאמר כי "יש צורך לעמוד על המשמר, שבכסות של מינוי מקצועי לא ייבחרו או יקודמו אנשים שגורם מרכזי במינויים או בקידומם הוא זיקתם הפוליטית".



ועדת החוקה של הכנסת קבעה היום כי הבחירות לכנסת ה-16 יתקיימו ב-28 בינואר, כפי שקובע החוק. בדיון שקיימה הוועדה הציעו רק קומץ מחבריה ל ולקיימן ב-14 או ב-21 בינואר. בישיבת הוועדה בשבוע שעבר תמכו נציגי שינוי, האיחוד הלאומי-ישראל ביתנו ורע"מ בקיום הבחירות ב-14 בינואר 2003. לעומת זאת נציגי העבודה, ש"ס, מרצ והמפד"ל הציעו לקיים את הבחירות במועד הקבוע בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully