וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 25 מיליון דולר מההשקעה באי.סי.איי לא מרתיע את קבוצת דברת-עופר?

שירלי יום-טוב

11.11.2002 / 17:51

בידיעה שפורסמה היום ב"מעריב" צוין כי קבוצת דברת-עופר מתכוונת להגדיל חלקה באי.סי.איי ולרכוש מניות; בשנה האחרונה מאז נכנסה הקבוצה - הפסידה כחצי מהשקעתה * משפחות דברת ועופר ירכשו עוד מניות אי.סי.איי אחרי הדו"חות



האם קבוצת דברת-עופר מתכוונת להגדיל החזקותיה באי.סי.איי טלקום בתקופה הקרובה? לפי ידיעה שפורסמה היום ב"מעריב", קבוצת המשקיעים שהשקיעה לפני כשנה מתכוונת להגדיל חלקה בחברה לאחר פרסום הדו"חות הכספיים שיפורסמו השבוע.



דוברי החברות סיפקו תגובות לפיהן עוד ביום רכישת המניות לפני כשנה הוכרז כי מדובר בהשקעות סינרגיות ואסטרטגיות, אולם לא אישרו קונקרטית דבר רכישת מניות נוספת. אם אומנם המהלך יבוצע, הוא מעניין במיוחד לאור העובדה שלקבוצה יש היום הפסד "על הנייר" של 25 מיליון דולר מהשקעתה.

קבוצת דברת-עופר מחזיקה כיום ב-12.5% ממניות חברת אי.סי.איי, הנסחרת לפי שווי שוק של כ-177 מיליון דולר. בעלות מניות גדולות אחרות באי.סי.איי הן כור המחזיקה ב-30.3% מהחברה וכלל תעשיות המחזיקה 14.5% מהון המניות של אי.סי.איי.



קבוצת דברת-עופר השקיעה לפני כשנה 50 מיליון דולר באי.סי.איי על ידי קרן כרמל של שלמה דברת ועל ידי קבוצת האחים עופר. ההשקעה בוצעה אז לפי מחיר של 3.8 דולרים - מחיר שעורר חוסר שביעות רצון בקרב משקיעי החברה שכן שמניית אי.סי.איי נסחרה אז ברמה גבוהה מעט מ-4 דולרים למניה. מאז הרכישה המניה, שהגיעה עד למחיר של 6.2 דולרים בתחילת ינואר 2002, החלה לצלול עד שכרתה רמות שפל של 12 שנה ונפלה למחיר של פחות מ-1.5 דולרים.







ההשקעה נחתכה בחצי



היום תפתח מניית אי.סי.איי את המסחר במחיר של 1.9 דולרים למניה לאחר שאיבדה בנאסד"ק מתחילת השנה כ-65% מערכה. כלומר, מחיר המניה כיום נמוך בדיוק ב-50% ממחיר ההשקעה של הקבוצה. גם כור וכלל תעשיות סובלות כמובן מהצניחה במחיר מניית אי.סי.איי. העניין מעיק על השתיים במיוחד בשל העובדה שההשקעה באי.סי.איי רשומה בספרים של שתי החברות במחיר של 6.9 דולרים למניה - מחיר בו לא ביקרה אי.סי.איי למעלה משנה וחצי. עניין השווי של מניית אי.סי.איי מעורר עניין רב לאחרונה לאחר ששתי החברות הזמינו הערכת שווי לאי.סי.איי כדי לקבוע האם יש לבצע הפחתת ערך בהחזקותיהן בחברה, מהלך אשר יוביל לרישום של מחיקות בהיקפים לא קטנים.



ג'ונתן האלף, אנליסט בית ההשקעות UBS ורבורג, אמר לפני כחודש ל-TheMarker כי "קשה יהיה לכור וכלל להצדיק רישום מניות אי.סי.איי בספריהן בערך הגבוה מ-3.8 דולרים למניה" - אותו המחיר בו רכשה קבוצת דברת-עופר את המניות. כל זה מוביל לשאלה מעניינת נוספת שעולה - האם אי.סי.איי תעניק שוב פרמיה לקבוצת דברת-עופר, במידה ואומנם ההשקעה תתבצע. בתקופה זו במיוחד יהיו לכך השלכות מיידיות על הרישום בספרי כלל וכור של מניות אי.סי.איי, שכן לא סביר כי הן יוכלו פעם נוספת להקצות מניות במחיר נמוך למשקיעים חדשים ולרשום בספריהן את המניות במחיר גבוה משמעותית.

אי.סי.איי ציינה מספר פעמים בשנה האחרונה כי היא שואפת להתמקד בעסקי הליבה שלה, כלומר להפנות משאבים לשלוש חטיבות בלבד: לייטסקייפ, אינוויה ואנאווויס ולמזג או למכור את שתי החטיבות האחרות, אינוויב ו-NGTS.



מחר - דו"חות לרבעון השלישי



לפני כשבוע וחצי הודיעה אי.סי.איי כי על פי עסקה שתיסגר במהלך הרבעון הנוכחי, היא תמזג את חטיבת NGTS עם חברת NexVerse, חברה פרטית אמריקאית. על פי העסקה סוכם כי אי.סי.איי תזרים לחברה 10 מיליון דולר ובעלי המניות של החברה האמריקאית יזרימו לה 14 מיליון דולר. אי.סי.איי תרד בהחזקתה בחטיבה ל-49.8%, כלומר, תוצאותיה של NGTS לא יכללו באלה של אי.סי.איי.NGTS ייצרה הכנסות של 15 מיליון דולר לרבעון השני ורווח תפעולי של 900 אלף דולר. התקווה של אי.סי.איי היא ש-NGTS לא תדרוש הזרמת מזומנים נוספת ושלמרות הוויתור של 15 מיליון דולר בשורה העליונה של דו"חות אי.סי.איי, היא תמשיך לתרום הכנסות חלקיות מתוך צפי מכירות של 50 מיליון דולר לשנה.

מחר תפרסם אי.סי.איי את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי של השנה, ועל פי תחזית קונצנזוס האנליסטים בוול סטריט, היא תדווח על הכנסות של 105 מיליון דולר והפסד נקי של 8 סנט למניה, כ-7.5 מיליון דולר. תחזית החברה מאוגוסט מדברת על ירידה של 17%-13% במכירותיה בהשוואה לאלה של הרבעון השני, ל-164-156 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully