וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש העליון: הוועד המרכזי בלשכה עוה"ד רשאי שלא לרשום מתמחים העומדים לדין פלילי

אמיר הלמר

11.11.2002 / 17:50

ביהמ"ש דחה את ערעורם של שבי קטשוילי ופנחס טל כנגד הלשכה, בשל החלטתה שלא לאפשר להם להירשם כמתמחים בעקבות כתב אישום שהוגש כנגדם בגין עבירות זיוף ומרמה



שופטי בית המשפט העליון דחו היום את ערעורם של שבי קטשוילי ופנחס טל כנגד לשכת עורכי הדין בגין החלטת הלשכה שלא לאפשר להם להירשם כמתמחים, וזאת בעקבות כתב אישום שהוגש כנגד השניים בגין עבירות זיוף, מרמה ועבירות לפי חוק המסים.



שבי קטשוילי שימש בעבר כממונה פרויקטים באגף המודיעין של בית המכס ביפו. פנחס טל הוא בן דודו. שניהם נאשמו בשנת 2000 כי הבריחו מכולות סיגריות מזויפות מסין, הנחזות להראות מתוצרת מרלבורו, במסווה של יבוא רהיטים ובאמצעות מסמכים כוזבים, והשתמטו מתשלום מיסי קנייה ומע"מ בהיקף של 37 מיליון שקל. שווי הסיגריות שהבריחו הוערך בכ-85 מיליון שקל.



בחודש יולי השנה החליט הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין לאמץ עת המלצות ועדת המתמחים של הלשכה, אשר דנה בעניינם של השניים שביקשו להירשם כמתמחים, והחליטה לדחות את בקשתם נוכח כתב האישום החמור העומד כנגדם בבית המשפט המחוזי בתל אביב.



השניים כאמור עירערו על ההחלטה לבית המשפט העליון וטענו כי על פי החוק הלשכה אינה יכולה לסרב לרשום אותם כמתמחים, שכן החוק קובע במפורש כי הלשכה רשאית לסרב לרשום מתמחה רק אם הורשע בעבירה פלילית שיש בה בנסיבות העניין קלון. השניים טענו כי כל עוד לא הורשעו אין הלשכה מוסמכת לדחות בקשתם להירשם.



ביהמ"ש דחה את בקשת השניים וקבע כי הוועד המרכזי מוסמך לדחות את בקשתם להירשם כמתמחים וזאת למרות שיש בכך פגיעה בהם, ועל רקע העבירות החמורות המיוחסות להם בכתב האישום, החלטת הוועד המרכזי סבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully