וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת שר החוץ: "נתניהו אינו מציע דולריזציה ומעולם לא הציע כדבר הזה"; יציג תוכנית כלכלית בימים הקרובים

אמיר טייג

11.11.2002 / 18:32

בנימין נתניהו מגיב לפרסומים כי הוא תומך במהלך להחלפת המטבע המקומי בדולר או יורו; "דולריזציה אינה רלוונטית ואינה עומדת על הפרק", נמסר מלשכתו



"נתניהו אינו מציע דולריזציה ומעולם לא הציע כדבר הזה", כך נמסר משלכת שר החוץ, בנימין נתניהו, בתגובה לפרסומים כי הוא תומך במהלך להחלפת המטבע המקומי בדולר או יורו, על כל המשתמע מכך.



עוד נמסר מלשכת נתניהו כי הוא יציג בימים הקרובים את תוכניתו הכלכלית להבראת המשק. התוכנית כוללת מספר מרכיבים שסוגיית הדולריזציה אינה אחת מהן. "דולריזציה אינה רלוונטית ואינה עומדת על הפרק", נמסר מלשכת השר.



הבוקר פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי נתניהו סבור שיש לבטל את השקל ולצרף את המשק הישראלי ליורו או לדולר. על פי הצעה זו, המדיניות המוניטרית של ישראל תעבור מידי בנק ישראל לבנק הפדרלי האמריקאי אשר ישפיע בהחלטותיו על הכלכלה המקומית. למעשה, מדינות איופה עשו צעד דומה כאשר הצטרפו לאיחוד האירופי וויתרו על המטבע המקומי לטובת היורו. עוד עולה מהפרסומים כי נתניהו פנה לראש ממשלת איטליה, סילביו ברלוסקוני, בבקשה לבדוק את אפשרות צירופה של ישראל לאיחוד האירופי, בדגש על הכפפת המשק הישראלי למטבע היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully