וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא HP, מייקל קפלאס, התפטר מתפקידו; מתמודד על משרת מנכ"ל וורלדקום

יהודה שויצר

11.11.2002 / 18:49

מניית HP נופלת ב-10% בעקבות עזיבת קפלאס; חברת HP מסרה כי לא תמנה מחליף לקפלאס וכל הכפופים אליו ידווחו כעת ישירות למנכ"לית קרלי פיורינה



מייקל קפלאס, נשיא היולט פקארד ולשעבר מנכ"ל קומפאק ומייסדה, התפטר מתפקידו על רקע פרסומים כי הוא מועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל וורלדקום. ענקית התקשורת האמריקאית וורלדקום נמצאת היום בהגנה מפשיטת רגל, ומחפשת אחר מנכ"ל שיוביל את צעדי הבראתה, במקום המנכ"ל הפורש ג'ון סידג'מור.



חברת HP מסרה כי לא תמנה מחליף לקפלאס וכל הכפופים אליו ידווחו כעת ישירות למנכ"לית קרלי פיורינה.



קפלאס הצטרף לשורות היולט פקארד לאחר שהאחרונה רכשה את חברת קומפאק במאי השנה. לקפלאס מוניטין של מנהל תפעולי נבון ורבות מהצלחות חברת קומפאק מיוחסות לסגנון ניהולו. נוכח עובדה זו ניכרת היום בהלת מכירות בקרב משקיעי החברה ששולחים את המניה לירידה של כ-10%.



למרות עזיבתו של קפלאס התפקיד החדש עדיין לא מובטח לו, מאחר וישנם מועמדים נוספים לתפקיד. המועמדים הם יו"ר XO קומיוניקיישנס, דן אייקרסון, סגן יו"ר בלסאות, גארי פורסי, ומועמד נוסף שזהותו לא ידועה. ההחלטה צפויה להתקבל בתוך שבוע.



וורלדקום נמצאת במרכזה של השערורייה החשבונאית הגדולה בתולדות וול סטריט. לאחרונה חשפה כי היקף ההונאה בה תפח ל-9 מיליארד דולר, והיום דיווח "ניו יורק טיימס" כי ההונאה עשויה לעלות אף על 9 מיליארד דולר. קריאות לפרק את החברה, הנתונה תחת חקירת הרשויות, כבר נשמעו, אולם בהתארגנותה תחת הגנה מפשיטת רגל, היא עשויה להיפטר מנטל חובות של 42 מיליארד דולר. מתחרותיה, חברות הבייבי בל, דרשו כי נכסיה יכונסו והיא תפורק.



כדי שוורלדקום תוכל למנות מנכ"ל חדש, היא תידרש לאישור ההנהלה וועדת הנושים שלה, וכן לאישור חבילת השכר על ידי המבקר שמונה לה על ידי ביהמ"ש לפשיטות רגל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully