וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לסופר פארם: איבדה בלעדיות ב-120 מרכזי קניות

14.6.2017 / 15:57

כחלק מהרפורמה אותה מקדם משרד הכלכלה להפחתת יוקר המחייה יבוטלו הסכמי הבילעדיות של רשת סופר פארם בקניונים ובמרכזים המסחריים בסניפים רבים. הסכמים עתידיים יוגבלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סופר פארם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הממונה על ההגבלים העסקיים מיכל הלפרין הודיעה היום (רביעי) כי הגיעה להסכמה על ביטול הבלעדיות של רשת סופר- פארם בקניונים ובמרכזיים המסחריים. מהלך זה יקל על כניסת מתחרים ויעודד את התחרות בין רשתות הפארם לבתי המרקחת. על פי הצו המוסכם, תבטל סופר-פארם, תוך לכל היותר ששה חודשים, את הסדרי הבלעדיות בלמעלה מ- 120 מסניפיה של הרשת, ובמרוצת 4 השנים הקרובות בכ-40 סניפים נוספים. בנוסף יוגבלו הסדרי הבלעדיות העתידיים של סופר-פארם לתקופה של עד שלוש שנים מיום פתיחת הסניף, הן לגבי סניפים קיימים והן לגבי סניפים חדשים.

צעד זה הוא שלב ראשון ברפורמה עליה הכריז שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן להורדת יוקר המחייה. התחום הראשון בו בחר כהן להתמקד הוא תחום הטואלטיקה הנמכרים בעיקר ברשתות הפארם.

משרד הכלכלה הודיע כי הוא מתכוון לפעול לבחינת ענפים נוספים מעבר לטואלטיקה במטרה להפחית את יוקר המחייה וישתמש בכלים העומדים לרשותו, לרבות הגבלת כוחם של היבואנים הגדולים, הצגת פערי מחירים, קידום הקלות בתקנות יבוא תמרוקים, קידום צרכנות נבונה וכאמור בהחלטה האחרונה בחינת הסדרי בלעדיות בקניונים.

מסופר-פארם נמסר בתגובה: "אנו מברכים על כך שרשות ההגבלים העסקיים הסדירה את נושא הבלעדיות של סופר-פארם בקניונים בצורה הוגנת. אנו בטוחים ומצפים שעתה רשות ההגבלים תחיל כללים שווים על כל הסדרי בלעדיות בישראל, לרשתות בכל התחומים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully