וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבר בקריאה ראשונה: זיכיון ערוץ 2 יוארך בשנתיים וחובות ערוץ 10 בשנה הראשונה לפעילותו יימחקו

רוני קורן-דינר

11.11.2002 / 20:10

ח"כ אברהם פורז יביא את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית ביום רביעי; מועצת הרשות השנייה תכריע מחר בסבב טלפוני בעניין הקלות נוספות לערוץ 10



הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 2 בשנתיים ולביטול מחויבויות ערוץ 10 בשנה הראשונה לפעילותו עברה הערב בקריאה ראשונה. ההצעה הוגשה כהצעת חוק פרטית ע"י ח"כ אברהם פורז, יו"ר ועדת הכלכלה וועדת התקשורת המיוחדת בכנסת. פורז יגיש את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית כבר ביום רביעי, לפני פיזור הכנסת לפגרת הבחירות.



לפי ההצעה, זיכיון ערוץ 2 יוארך מתום התקופה הנוכחית, נובמבר 2003 עד לנובמבר 2005, ועמו זיכיון הטלוויזיה החינוכית. הצעת החוק מסמיכה את מועצת הרשות השנייה לקבוע את תנאי הזיכיון בתקופת ההארכה, אך כל התנאים והכללים שחלו על הזכייניות רשת, קשת וטלעד בתקופת הזיכיון הנוכחית יחולו עליהן גם בתקופת ההארכה.



תנאי ההארכה הובאו לקריאה הראשונה בשתי גרסאות: האחת, להעלות את שיעור התמלוגים שמשלמות הזכייניות למדינה מ-4% לשיעור של 6%-8%; והשנייה, תשלום דמי זיכיון חד פעמיים (BID) בשיעור שייקבע שר התקשורת ובהסכמת הוועדה המיוחדת ושר האוצר. בדיונים שיתקיימו מחר יוכרע איזה מן הגרסאות תובא לקריאה השנייה. עוד נקבע בהצעת החוק כי "מעריב" ו"ידיעות אחרונות", שלהם החזקות צולבות בזכייניות ערוץ 2 ובכבלים, ייאלצו למכור את החזקותיהם באחת מפלטפורמות השידור עד 31 באוקטובר 2004.



כמו כן, כאמור, מחויבויות ערוץ 10 בשנה הראשונה, כפי שהציעה בעלת הזיכיון ישראל 10 במכרז על הערוץ, יימחקו. חובות אלה נאמדים ב-100 מיליון שקל. אם הערוץ לא יעמוד בכל המחויבויות שייקבעו לו בשנה השנייה (שתחל ב-28 בינואר 2003), יבוטל זכיונו.



מועצת הרשות השנייה ערכה היום שימוע בדבר הקלות נוספות לערוץ בתחומי הפקות מקור בסוגה עילית (דרמה, תעודה וכו'), וכן הכרה בשידורי החדשות כחלק ממכסת ההפקות של הערוץ. בפני המועצה הוצגו עמדותיהם של ראשי ערוץ 2 וערוץ 10, אולם בשל מחסור בנתונים הוחלט להעביר את ההכרעה למחר על ידי משאל טלפוני בין חברי המועצה. עם זאת, נטיית רוב חברי המועצה היא להיצמד ככל הניתן לתנאי הסף שהוצבו במכרז על הערוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully