וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום הצליחה להוריד את דמי השכירות שהיא משלמת בהרצליה פיתוח ב-32 אלף דולר בחודש

מירי ריילי

11.11.2002 / 21:14

בעקבות ההחלטה שוקלים בסלקום אם להקים את קריית סלקום במודיעין; חילוקי הדעות בין בעלי המניות בסלקום בעניין המעבר הינם סביב ההשקעה הכספית הגבוהה הכרוכה במעבר



האחים עופר הסכימו לדרישת חברת סלקום להפחית את דמי השכירות החודשיים שהיא משלמת תמורת השטח אותו היא שוכרת בבניין מרכזים 2001 באזור התעשייה בהרצליה פיתוח ב-32 אלף דולר. מדובר בירידה של 2 דולרים (12%) מהמחיר המקורי למ"ר בחוזה שנחתם בין הצדדים. מדובר בהורדת מחיר מחיר משמעותית בשל היקף השטח אותו שוכרת סלקום בפרויקט, המגיע לכ-16 אלף מ"ר.



הורדת המחיר סוכמה במסגרת התמחרות שביצעה סלקום עם בעלי מרכזים 2001, ובהם חברת האחים עופר, כחלק מבדיקה כלכלית שהיא עורכת להעתקת משרדיה מהמקום לאזור מודיעין. מחירי השכירות באזור הרצליה פיתוח, כמו בכל אזורי התעשייה בארץ, ירדו בשנה האחרונים בכ-15%. דמי השכירות הממוצעים למשרדים באזור הרצליה פיתוח נעים בין 12 ל-14 דולר למ"ר בחודש.



לפי גורמים המקורבים לעסקה מצדה של סלקום, היה חוזה השכירות המקורי בסכום של 18 דולר למ"ר לחודש, ומכאן שהירידה היא ל-16 דולר. לפי מקורות בענף הנדל"ן, מדובר בחוזה שנחתם במקור לפי כ-16 דולר למ"ר לחודש, ומכאן שדמי השכירות לפי החוזה המחודש הם כ-14 דולר למ"ר בחודש.



סלקום החלה את המשא ומתן עם דרישה להורדת השכירות ל-12 דולר למ"ר בחודש. להערכת המקורות, הסכום המקורי הגבוה יותר, 18 דולר, ננקב בשל החשש לדרישה מצד חברות אחרות השוכרות שטחים מאחים עופר, להורדת מחיר השכירות.



בעקבות ההחלטה שוקלים בסלקום אם להקים את קריית סלקום במודיעין. חילוקי הדעות בין בעלי המניות בסלקום בעניין המעבר הינם סביב ההשקעה הכספית הגבוהה הכרוכה במעבר.



סלקום שוכרת כיום שטחים בהיקף של כ-33 אלף מ"ר באזור התעשייה בהרצליה פיתוח בכמה מבנים. בשנה שעברה זכתה חברת סלקום במכרז של מינהל מקרקעי ישראל למגרש של כ-74 דונם במודיעין. סלקום שוקלת להקים קריה חדשה שתשמש את משרדיה במקום בהיקף של כ-50 אלף מ"ר ובעלות השקעה הנאמדת ב-50 מיליון דולר.



דובר קבוצת אחים עופר מסר בתגובה: "אין אנו נוהגים לדווח על עסקות נדל"ן עם לקוחותינו". בסלקום סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully