וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 תביעות ייצוגיות הוגשו נגד סיטיגרופ בטענה שסיפק סיקור מוטה של מניות

יהודה שויצר

11.11.2002 / 21:44

נטען כי סיטיגרופ הפר חוקי ני"ע כשהוציאה דו"ח חיובי על חברת ווילאמס קומיוניקיישנס וחברת מטרומדיה פייבר נטוורקס ללא ביסוס עובדתי

שתי תביעות ייצוגיות חדשות הוגשו כנגד ענקית הפיננסים סיטיגרופ. בתביעות, שהוגשו על ידי פירמת העו"ד קפלן פוקס במנהטן, נטען כי סלומון סמית ברני, חטיבתה של סיטיגרופ, הפרה את חוקי ני"ע כשהוציאה דו"ח אנליסטים על חברת ווילאמס קומיוניקיישנס וחברת מטרומדיה פייבר נטוורקס, בו המליצה לרכוש את מניות החברות "ללא שום בסיס עובדתי הגיוני". שתי החברות המומלצות הגישו בקשה להגנה מפני פשיטת רגל.

בתביעות גם הופנתה אצבע מאשימה לאנליסט סלומון, ג'ק גראבמן.

סיטיגרופ ובנקים מובילים אחרים שנטלו חלק בסיקור מוטה של מניות נמצאים כעת במגעים קדחתניים עם גורמים ברשות ני"ע בכדי למצוא הסדר נאות שינקה אותם משלל התביעות שהוגשו כנגדם.

לאחרונה הכריזה סיטיגרופ על פיצול של חטיבת הברוקרים והאנליסטים שלה. במסגרת זו תמונה סאלי קראוצ'ק, המנכ"לית והיו"ר של חברת המחקר סנפורד סי. ברנסטין, לראש החטיבה. קראוצ'ק זכתה לתואר "האנליסטית הישרה האחרונה בנמצא" על ידי השבועון פורצ'ן. בגיל 37 היא כבר הפכה לאחת הנשים החזקות והמוערכות ביותר בוול סטריט.

אחרי שנחשפו מעלליהם של אנליסטים כוכבים כמו הנרי בלודג'ט וג'ק גראבמן, החליטו גורמים בענף ההשקעות לערוך רפורמה מקפה. מריל לינץ' וסלומון סמית בארני כבר שילמו קנסות כבדים, ועדיין נתונים לחקירות פדרליות, בגלל שהסירו את החומות הסיניות בין מחלקות הבנקאות למחלקות המחקר. במלים אחרות, האנליסטים שלהם המליצו על מניות לא בגלל שהיו טובות, אלא בגלל שרצו להשיג חוזי ייעוץ שמנים עם החברות עליהן המליצו. נשיא מריל לינץ' אפילו התנצל על הטעיית המשקיעים. נשיא סיטיגרופ נחקר על ידי התובע הכללי של ניו יורק והקונגרס בשל חשד לעבירות דומות.

הנזק שגרמו ההמלצות המוטות למשקיעים נאמד במאות מיליארדי דולרים. מחקר של אוניברסיטאות קליפורניה וסטנפורד לגבי 40 אלף המלצות על מניות שניתנו במשך שנת 2000, מאת 213 בנקי השקעות, הראה כי אלו שזכו לדירוגים הגבוהים ביותר נתנו תשואה שנתית שלילית, ואיבדו 31% משוויין. המניות שקיבלו את ההמלצות הגרועות ביותר (מכירה, למשל) עלו ב-49% בתוך שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully