וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר התחזק במעט מול הין והיורו - נסחר ב-1.0107 דולר ליורו

יהודה שויצר

11.11.2002 / 22:21

על פי הערכות, הדולר ישוב וייחלש בהמשך השבוע; הדולר איבד קרוב ל-4% בשלושת השבועות האחרונים ביחס ליורו



הדולר התחזק במעט ביחס לין וליורו על אף החולשה בכלכלת ארה"ב. הדולר, שנפל במהלך יום המסחר לשפל של ארבעה חודשים, נסחר כעת ב-1.0107 דולר ליורו, לעומת 1.0132 דולר ליורו ביום שישי. ביחס לין רשם הדולר עלייה של 0.3% לשער של 119.53 ין לדולר, לעומת 119.84 ין ביום שישי. הדולר איבד קרוב ל-4% בשלושת השבועות האחרונים ביחס ליורו.



הדולר צפוי לרשום פיחות נוסף ביחס למטבעות המובילים, מעריך ג'ון מקארתי, מנה"ל מחלקת מסחר מט"ח בחברת ING פייננשל מרקטס. להערכת מקארתי, השילוב של ההסלמה במתיחות ארה"ב עיראק עם תחזיות הצמיחה הנמוכה והורדת הריבית בארה"ב מושך את הדולר מטה.



מקארתי ציין כי את העלייה הקלה בשער הדולר היום יש לייחס למסחר דל במט"ח הנובע מאירועי יום החיל המשוחרר (veterans day) בארה"ב. להערכתו, החולשה בדולר תתחדש מחר עם פתיחת המסחר במט"ח בשוקי העולם.



ביסודן של הירידות נמצא כאמור מהלך קיצוץ הריבית של הבנק הפדרלי בארה"ב, אשר הביא את ריבית הבסיס ל-1.25%. בכך נפתח פער ריבית של 2% מול גוש היורו, ושל 2.75% מול בריטניה, והוא הופך את הדולר להשקעה פחות אטרקטיווית.



בזירה הבטחונית מעיבה על הדולר התחממות הגזרה במפרץ הפרסי. אתמול אמרה היועצת לביטחון לאומי בארה"ב, קונדוליזה רייס, כי היא סקפטית לגבי נכונותו של סדאם חוסיין לקבל את תנאי האו"ם לגבי פיקוח על נשק.



החולשה בדולר מדירה שינה מעיני לא מעט גורמים ביפאן החוששים מפגיעה קשה ביצוא. ממשלת יפאן אמרה כי תפעל לפיחות הין אם הירידה בדולר תימשך. סגן שר האוצר, הרוהיקו קורודה, אמר כי עליית הין מול הדולר אינה מקובלת על הממשלה, וכי יפאן תנקוט בפעולות המתאימות בשוק המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully