וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד המוליכים למחצה ירד בכ-5.5%; מנית HP נפלה ב-11%

11.11.2002 / 23:22

הירידה ב-HP - בעקבות עזיבתו הצפויה של נשיא החברה; ירידות חדות נרשמו במניות ציוד התקשורת בהובלת נורטל שצללה ב-14%; יונייטד איירליינס עלתה ב-9%

ירידות שערים חדות במניות הטכנולוגיה - ובראשן מניות ציוד התקשורת והשבבים - גררו מטה את שוקי וול סטריט ביום הראשון לשבוע מסחר זה. לחולשה במדדים הובילה הירידה בשער הדולר, עלייה במחירי הנפט וחשש מהסלמת המתיחות במפרץ. מדד המוליכים למחצה ירד בכ-5.5%. מניית אפלייד מטריאלס , אחת המניות הכבדות במדד זה, ירדה ב-7.5%.

אורקל ירדה ב-5% לאחר שדויטשה בנק הוריד את הדירוג של מניית אורקל ל"החזק" מ"קנייה" בשל תמחור גבוה מדי של המניה. UBS ורבורג אמר כי תוכניתה של אורקל להכריז על שינויים במערך המכירות שלה בסוף נובמבר נעשית בעיתוי גרוע.

מניות השבבים רשמו מגמה שלילית. אינטל ירדה ב-4.5%; מיקרון רשמה ירידה של 9.5%.

בתחום ציוד התקשורת מגמה דומה: נורטל צללה ב-14%; לוסנט איבדה 11%.

רשת בתי הקפה סטארבקס (סימול SBUX) ירדה ב-3.5% לאחר שגולדמן סאקס הוריד את הדירוג של המניה ל"תשואת שוק" מ"תשואת יתר".

שתי תביעות ייצוגיות חדשות שהוגשו כנגד ענקית הפיננסים סיטיגרופ שלחו את המניה לירידה של 3.2%. בתביעות, שהוגשו על ידי פירמת העו"ד קפלן פוקס במנהטן, נטען כי סלומון סמית ברני, חטיבתה של סיטיגרופ, הפרה את חוקי ני"ע כשהוציאה דו"ח אנליסטים על חברת ווילאמס קומיוניקיישנס וחברת מטרומדיה פייבר נטוורקס, בו המליצה לרכוש את מניות החברות "ללא שום בסיס עובדתי הגיוני". שתי החברות המומלצות הגישו בקשה להגנה מפני פשיטת רגל. בתביעות גם הופנתה אצבע מאשימה לאנליסט סלומון, ג'ק גראבמן.

יונייטד איירליינס (סימול UAL) זינקה ב-9% לאחר שהגיעה להסכם עבודה חדש עם איגוד הדיילים. במאמץ להימנע מפשיטת רגל, החברה תוכל לחסוך עתה 5.8 מיליארד דולר בעלויות כוח אדם לאחר שחתמה על הסכם גם עם איגוד המכונאים.

תגובה חריפה של המשקיעים לעזיבתו של מייקל קפלאס, נשיא היולט פקארד . קפלאס, לשעבר מנכ"ל קומפאק ומייסדה, הוא מועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל וורלדקום, דיווח "וול סטריט ג'ורנל". ענקית התקשורת האמריקאית נמצאת היום בהגנה מפשיטת רגל, ומחפשת אחר מנכ"ל שיוביל את צעדי הבראתה, במקום המנכ"ל הפורש ג'ון סידג'מור. מניית היולט פקארד נפלה ב-11%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully