וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופציות בינאריות: השרים אישרו את החוק האוסר מסחר בתחום בחו"ל

18.6.2017 / 13:20

הממשלה וועדת השרים לחקיקה אישרו את הצעתו של שר האוצר לאסור על זירות סוחר שפועלות מישראל להציע ללקוחות מחוץ לישראל מסחר באופציות בינאריות. לפי הרשות לניירות ערך, מדובר ב"משחק הימורים"

הבורסה לניירות ערך, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
הבורסה לניירות ערך בתל אביב/ראובן קסטרו

הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה אישרו היום (ראשון) את הצעת החוק של שר האוצר לתיקון חוק ניירות ערך, האוסר על זירות סוחר שפועלות מישראל להציע ללקוחות מחוץ לישראל מסחר באופציות בינאריות. הצעת החוק תועבר לאישור הכנסת ולאחר אישור הכנסת, החוק ייכנס לתוקף שלושה חודשים מיום פרסומו ברשומות.

לפני כשנה אסרה רשות ניירות ערך על זירות סוחר הפועלות מול לקוחות ישראלים לסחור באופציות בינאריות, משום שלטענתה דומה הדבר במהותו למשחק הימורים. מסיבה זו ומשיקולים נוספים אסרה הרשות על זירות אלה להציע ללקוחות ישראלים לרכוש אופציות בינאריות. ואולם, על פי המצב המשפטי הקיים, זירות סוחר שפעלו מישראל רק כלפי לקוחות זרים עדיין יכלו לסחור במכשירים פיננסיים שונים, ובכלל זה באופציות בינאריות, ללא כל הסדרה או פיקוח.

עוד בוואלה! עסקים:
"העליות במדד מחירי הדירות - פרומו לביטול מס דירה שלישית"
עסקת הענק של אמזון: השלב הבא בדרך לשינוי חוויית הקנייה שלנו
מחיר למשתכן: הלילה נפתחה ההרשמה להגרלת הענק - מה הסיכוי לזכות?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נזק תדמיתי הרסני". שמואל האוזר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעת האחרונה הגיעו לגורמי האכיפה השונים, ובהם רשות ניירות ערך, תלונות רבות וחמורות בדבר הפסדים כספיים רבים של לקוחות ממדינות שונות ברחבי העולם, כתוצאה מפעילות מסחר בזירות סוחר ישראליות הפועלות כלפי משקיעים בחו"ל, ובאופן מיוחד בקשר של פעילות באופציות בינאריות. תופעה זו צברה תאוצה רבה ויצרה הדים שליליים נרחבים בעולם, תוך גרימת נזק תדמיתי משמעותי לישראל בכלל, ולשוק ההון בישראל בפרט.

על רקע זה פעלו רשות ניירות ערך יחד עם משרד האוצר, היועץ המשפטי לממשלה, ומחלקת הייעוץ והחקיקה במשרד המשפטים לגבש את הצעת החוק. הצעת החוק מעניקה לרשות ניירות ערך סמכויות אכיפה מסוימות בנוגע לפעילותן של זירות הסוחר המנוהלות בישראל, אך פונות רק ללקוחות מחוץ לישראל. הצעת החוק אוסרת על זירות כאלה להציע ללקוחותיהם בחו"ל לסחור באופציות בינאריות והיא קובעת כי הצעת מסחר באופציות בינאריות, תהווה עבירת מקור לפי חוק איסור הלבנת הון, וזאת נוכח המאפיינים העברייניים שעשויים להתלוות לתעשייה זו.

"מעבר לפגיעה הכלכלית החמורה באזרחי העולם, משווקי אופציות בינאריות גורמים לנזק תדמיתי והרסני חמור שהולך וגובר וצובר תאוצה ומלבה את האנטישמיות כלפי היהודים בכלל והישראלים בפרט", אמר יו"ר הרשות לניירות ערך, שמואל האוזר. "החוק יאפשר לרשות ניירות ערך לפעול באופן תקדימי נגד אותם גורמים הפועלים היום מישראל מול לקוחות מחוץ לישראל , תוך הטלת סנקציות אזרחיות ופליליות חמורות עד לכדי מאסר בפועל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully