וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם מכירת מניות הפניקס נעצרה עקב מידע פנים?

ניצן כהן

19.6.2017 / 9:25

יעקב שחר וישראל קז היו אמורים למכור היום מניות הפניקס בכ-200 מיליון שקל. עם זאת, ההנפקה המתוכננת נעצרה, וזאת, כך נמסר, משיקולים פנימיים של החברה"

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. קובי אליהו
יעקב שחר/קובי אליהו

הבוקר (שני) התפרסמו דיווחים שלפיהם מכירת מניות הפניקס מתעכבת עקב חשש הקשור למידע פנים שדלף עוד לפני תחילת ההפצה. יעקב שחר וישראל קז היו אמורים למכור היום מניות הפניקס בכ-200 מיליון שקל. המכירה של 5% מהון מניות הפניקס הייתה אמורה להתבצע באמצעות מכרז שמחיר המינימום שלו נקבע על 15 שקל למניה ומחיר המקסימום 15.6 שקל למניה.

עם זאת, גורמי אכיפה מסרו הבוקר לאתר "גלובס" כי לא ידוע להם על חשד למידע פנים במכירת המניות של הפניקס. לדברי הגורמים, ייתכן כי ההנפקה נעצרה משיקולים פנימיים של החברה. גורם המקורב למכרז טען גם הוא, שהמכרז תקין והחברה משיקוליה היא החליטה לעצור אותו זמנית בשלב זה.

הפניקס נמצאת בתקופה האחרונה תחת טלטלה כשבעלת השליטה בחברה, קבוצת דלק מנסה למכור את השליטה בה לקבוצת יאנגו הסינית ולאיש העסקים יונל כהן. בשלב זה השלמת המכירה תלויה באישורים רגולטוריים.

בחודש האחרון שוק ההון נמצא בשיאו של טרנד מימושים של בעלי מניות בשוק ההון. כך למשל בחודש החולף מימשו בעלי המניות באירונאוטיקס מניות שבבעלותם, פרטנר, גב ים וסלע נדל"ן. בנוסף היו הצעות מכר במיטרוניקס וקרן באטרי שמכרה מניות איי.די.איי ואף בקרסו מימשו בעלי מניות החזקות.

מחברת הפניקס לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully