וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נותנים להם כנפיים: תכנית "יוזמים עסק" של משרד הכלכלה והתעשייה

26.6.2017 / 10:01

עטר כהן מעברון השתתפה בתכנית היזמים של משרד הכלכלה ומקימה עוד רגע קונדיטוריה. ב"יוזמים עסק" ילוו גם אתכם בהכנת הקרקע לעסק שתמיד רציתם להקים

- קונדיטוריה. ShutterStock
- קונדיטוריה/ShutterStock

הכירו את עטר כהן, בת 26 מקיבוץ עברון, השייך למועצה האזורית מטה אשר שבגליל המערבי. מאז ומתמיד ידעה עטר שהיא רוצה לאפות עוגות. "זאת הייתה אהבה מערבוב ראשון", היא מעידה. לאחר השירות הצבאי נדדה עטר לתל אביב, למדה קונדיטוריה, טסה לפריז והתמחתה באחת הקונדיטוריות הנחשקות בעולם.

כשחזרה לארץ רצתה לפתוח עסק משלה, אבל נתקלה בבעיה: קרם ברולה היא אמנם יודעת להתקין מתוך שינה, אבל את רזי הקמת העסק, מימונו וניהולו היא לא ממש יודעת. היא פנתה ל"מעוף", מערך השטח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, ושם המליצו לה להירשם לתכנית "יוזמים עסק". עם הרוח הגבית שקיבלה שם התקצרה הדרך להקמת עסק וכיום היא עומדת לפתוח את הקונדיטוריה שלה.

לרבים מאתנו רעיונות עסקיים לא רעים בכלל ואנחנו מתקשים להוציאם מן הכוח אל הפועל פשוט משום שחסר לנו ידע בסיסי על האופן שבו השוק עובד, על כתיבת תכנית עסקית, על ההתנהלות מול הרשויות, על שיווק ועל העסקת עובדים. כדי לגשר על הפער ולאפשר לאלו מאתנו שרעיונותיהם ראויים לראות אור, מקיימים במעוף את התכנית "יוזמים עסק", שמטרתה ללוות יזמים בשלבי הקמת העסק.

עטר כהן. ShutterStock
"זאת הייתה אהבה מערבוב ראשון"/ShutterStock

לעשות את זה כמו שצריך

התכנית בנויה ארבעה שלבים: פגישה מקדימה, קורס, ליווי עסקי וליווי בקבלת מימון. אל הפגישה המקדימה (הניתנת ללא תשלום), מגיע היזם עם רעיון מגובש או גולמי, חדשני או מסורתי. המלווה העסקי בוחן את הרעיון, מוודא שלרעיון היתכנות כלכלית ושהמשך המסלול מתאים ליזם. "רצוי כמובן שהרעיון יהיה כמה שיותר מגובש כי זה מקל את התהליך", אומר רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, "אבל לא כולם מגיעים עם רעיונות מגובשים, וזה ממש בסדר. ייתכן גם שהמלווה העסקי ישלח את היזם הביתה לגבש את הרעיון ולבוא עם משהו יותר 'אפוי'. קורה גם שהרעיון משתנה במהלך הקורס. אנחנו עוזרים במיקוד וזה חלק מהעניין".

השלב השני הוא לב העניין - קורס בן 12 מפגשים (56 שעות אקדמיות בעלות של 728 ש"ח או 336 ש"ח לאוכלוסיות מיוחדות), ובמהלכו נחשפים היזמים לידע בסיסי הדרוש להקמת עסק: גיבוש רעיון, ניהול פיננסי, שיווק, קידום ופרסום, מכירות, התנהלות מול הבנקים ומול רשויות המס. במהלך הקורס נבנה שלד של תכנית עסקית.

מאמצע הקורס זכאים המשתתפים לייעוץ עסקי פרטני, הניתן על ידי אותו מלווה עסקי שפגש אותם בתחילת הדרך, והוא מצוות להם יועצים עסקיים ממגוון תחומים, המסייעים להם להדק את הרעיון העסקי, לבנות את האסטרטגיה השיווקית, לנתח את הסביבה העסקית ולגבש תכנית עסקית ראויה. כל אחד מהמשתתפים זכאי ל?15 שעות מסובסדות (בעלות של 40 ש"ח + מע"מ לשעה). בסופו של שלב זה, מי שמחליט להמשיך ולפתוח עסק זכאי לליווי בתהליך קבלת מימון. חשוב לדעת שהתהליך אינו מחייב. בכל שלב יכול היזם להחליט שהוא אינו בשל להקמת עסק ולא להמשיך הלאה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

תרופה נגד בדידות עסקית

אחת הבעיות של בעלי עסקים, ובמיוחד של בעלי עסקים בתחילת דרכם, היא הבדידות העסקית. לעומת העובד השכיר, אפילו הוא מנהל בכיר מאוד, שמגיע בבוקר לחנות, למפעל או למשרד, ועובדים אחרים מקבלים את פניו, היזם עובד לבד.

הוא מתייעץ עם חברים או עם בני משפחה אבל בדרך כלל זה לא מספיק. השתתפות בתכנית היא מעין תרופה נגד בדידות עסקית, והקבוצה משמשת רשת ביטחון חברתית ומקצועית. "חברי הקבוצה נעזרים זה בזה, מקדמים זה את זה ויוצרים שיתופי פעולה", אומר קויתי ומוסיף, "אם תשב מעצבת שמלות כלה ליד מאפרת, סביר שהן יתחברו ויעבירו זו לזו לקוחות או יחשבו על הקמת עסק משותף".

"המעבר מחיים של שכיר לחיים של עצמאי דורש משאבים כלכליים ומנטליים רבים, וכדי שהוא יצליח אנחנו תומכים בו מתחילתו ועד סופו. המטרה היא שמי שרוצה להקים עסק יעשה את זה באופן מבוקר ובפיקוח מקצועי כי סיכויי ההצלחה שלו גדולים יותר כך. הליווי וההכוונה חוסכים המון טעויות וכסף. גילינו שככל שעובר יותר זמן משלב ההקמה, עסקים שהוקמו בליווי התכנית רווחיים יותר ומעסיקים יותר עובדים. מלבד הליווי והמחיר המסובסד היזמים מקבלים רשת חברתית שתומכת בהם מקצועית, וערכה לא יסולא בפז".

לפרטים נוספים, לחצו כאן

עטר כהן. ShutterStock
"המעבר מחיים של שכיר לחיים של עצמאי דורש משאבים כלכליים ומנטליים רבים, וכדי שהוא יצליח אנחנו תומכים בו מתחילתו ועד סופו."/ShutterStock
וואלה! NEWS בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully