וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב המס לשעבר, דורון לוי, מייעץ לנתניהו בנושאי הרפורמה

בן ציון ציטרין

12.11.2002 / 7:23

נתניהו אמר השבוע כי הרפורמה שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2003 לפי המלצות ועדת רבינוביץ, אינה טובה



נציב המס לשעבר, דורון לוי, מייעץ לשר החוץ בנימין נתניהו, המתמודד על ראשות הליכוד, בנושאי הרפורמה במס; מלשכת נתניהו נמסר בתגובה כי נתניהו נעזר באנשי עסקים רבים מהמשק הישראלי ומהעולם, מבלי לפרט את שמם. לוי שוהה בחו"ל ולא ניתן היה לקבל את תגובתו.



נתניהו אמר השבוע כי הרפורמה שתיכנס לתוקף ב-1 בינואר 2003 לפי המלצות ועדת רבינוביץ, אינה טובה. לדבריו, נדרשת הפחתה דרמטית במס המוטל על הכנסות מעבודה כדי להביא לגידול בפריון, לצמיחה ולהגדלת היקפי הגבייה של האוצר.



רו"ח יאיר רבינוביץ, שעמד בראש ועדת הרפורמה במס, אמר אתמול כי התקפתו של נתניהו על הרפורמה במס אינה רצינית ואין לה הסבר אחר מלבד שיקולי הפריימריס בליכוד. רבינוביץ הוסיף כי אינו מעלה על דעתו, שבפרק הזמן שנותר עד כניסת הרפורמה לתוקף יפעלו ח"כים לחקיקת חוק שיעצור אותה.



לוי, שסיים את תפקידו כנציב המס ב-98', פתח משרד לייעוץ בענייני מיסוי ותכנון מס, שנתניהו נמנה עם לקוחותיו. לוי טיפל בזמנו בתכנון המס של נתניהו בכל הנוגע להכנסותיו מהרצאות בחו"ל, אחרי שהפסיד בבחירות 99', והמליץ לו לשלם מס בשיעור של 25% כדי להימנע מדיונים עם פקיד השומה, אף שיכול היה להימנע מתשלום מס בטענה שהכנסותיו בחו"ל אינן זהות למשלח היד שלו בישראל. בין לוי ונתניהו שוררים יחסי ידידות ונתניהו נועץ בלוי מעת לעת בנושאי מקרו-כלכלה.



לוי מתנגד לרפורמות במס שהציעו ועדת בן-בסט וועדת רבינוביץ ונחשב לחסיד של מיני רפורמות. לדעתו, יש לקדם את הרפורמה במיסוי הבינלאומי ולהפחית בשיעור גבוה יותר את המס על העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully