וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החברות פועלת בלא מנכ"ל

הדר חורש

12.11.2002 / 7:32

בתחילת השנה הדיח ראש הממשלה את מנכ"ל הרשות ירון יעקובס, בטענה שיעקובס מכשיל את הפרטת בזק



משרתו של מנכ"ל רשות החברות הממשלתיות אינה מאוישת מזה שבועיים, לאחר שהממשלה לא חידשה את מינויו הזמני של אלכס גולדנגורן לתפקיד המנכ"ל, ולא איישה עדיין את התפקיד על בסיס קבוע. תפקידו העיקרי של מנכ"ל רשות החברות הוא ניהול מדיניות ההפרטה של החברות הממשלתיות. הרשות אחראית על הסדרת הפיקוח על החברות הממשלתיות והפעילות השוטפת שלהן.



בתחילת השנה הדיח ראש הממשלה אריאל שרון את מנכ"ל הרשות ירון יעקובס, בטענה שיעקובס מכשיל את הפרטת בזק. שרון לא מצא ליעקובס מחליף, והמשנה למנכ"ל משרד ראש הממשלה, גלודנגורן, קיבל מינוי זמני לתפקיד למשך שלושה חודשים. ביולי השנה הוארך המינוי בשלושה חודשים נוספים, ואולם באוקטובר פקע המינוי, ומאז לא נבחר מנכ"ל. דובר משרד ראש הממשלה, האחראי לרשות החברות, אמר אתמול כי במשרד ראש הממשלה מתכוונים להביא לאישור הממשלה מינוי קבע לתפקיד.



ההפרטה העיקרית המתנהלת כיום על ידי הממשלה היא הפרטת בזק, והרשות אמורה להיות בעיצומה של הכנת המכרז. על הצעדים הטכניים של ההפרטה מופקד כיום מנהל יחידת ההפרטה ברשות, עופר טרמצ'י. המשא ומתן עם משתתפים פוטנציאליים בהפרטה מתנהל על בסיס רשמי למחצה, באמצעות גורמי ממשל שונים, שאינם מוסמכים בחוק לנהל את ההפרטה, והם מעורבים בהפרטה אגב עיסוקיהם האחרים. בין המעורבים, החשב הכללי במשרד האוצר ניר גלעד, ראש לשכת ראש הממשלה דב וייסגלס ובכירים במשרד התקשורת ובמשרד המשפטים.



בימים הקרובים אמורה קבוצת שמרוק סבן, הנחשבת למועמדת העיקרית לרכישת השליטה בבזק, להודיע אם היא מקבלת את תנאי הממשלה להשתתפותה בהפרטה. כמו כן ממתינים ברשות להחלטתה של קרן ספקטרום האמריקאית, שהביעה עניין בהשתתפות בהפרטה של בזק. בתחילת השבוע הבא אמורה בזק לפתוח את חדרי המידע לחברות המתעניינות באפשרות להשתתף במכרז. עדין לא ברור כמה חברות יבקשו להכנס לחדרי המידע.



גורמים המעורבים בהפרטה אמרו אתמול כי אי מינויו של מנכ"ל לרשות החברות מלמדת כי הממשלה זנחה למעשה את ניסיונות ההפרטה של בזק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully