וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול של כ-21% במכירות מדקון - הרווח הנקי צמח ב-6%

אלי דניאל

12.11.2002 / 8:40

הרווח - כ-4.1 מיליון שקל; ההכנסות הסתכמו ב-11.6 מיליון שקל; תזרים חיובי של כ-9 מיליון שקל

חברת מדקון , הפועלת בתחום התקשורת הרפואית ונמצאת בשליטתם של בני הזוג קובי ויהודית ריכטר, המשיכה להגדיל את מכירותיה ורווחיה, גם ברבעון השלישי של השנה.

הכנסותיה של החברה צמחו ברבעון השלישי של שנת 2002 בכ-21% לכ-11.6 מיליון שקל. גידול זה, נובע רובו ככולו מהגדלת היקף המכירות בארה"ב, בעיקר באמצעות החברה הבת - Medcon Telemedicine Technology. בשורה התחתונה שלה, מציגה מדקון רווח נקי של כ-4.1 מיליון שקל, עלייה של כ-6% לעומת רווח נקי של 3.9 מיליון שקל שנרשם ברבעון המקביל.

הרווח הגולמי ברבעון צמח בכ-18% והסתכם בכ-8.8 מיליון שקל, כאשר שיעורו של רווח זה מסך ההכנסות הגיע לכ-76%. לשם ההשוואה, ברבעון המקביל הציגה החברה רווח גולמי של כ-7.5 מיליון שקל ושיעור רווח גולמי של 78%. במדקון מציינים כי הירידה בשיעור הרווחיות נובעת, בין היתר, משינוי בשיעור המכירות הישירות הנעשות ע"י החברה של מערכות משולבות תוכנה וחומרה ביחס למכירות של מוצרי תוכנה, בלבד, המתבצעות ע"י המפיצים.

הוצאות המחקר ופיתוח של מדקון הסתכמו ברבעון החולף בכ-1.9 מיליון שקל, עלייה של כ-12% לעומת היקף הוצאות המו"פ ברבעון השלישי של שנת 2001. במדקון מדגישים כי במהלך הרבעון החלה החברה בפיתוח והתאמה של מוצריה לתחום הרפואה הגרעינית בקרדיולוגיה (Nuclear Cardiology), כחלק מהמדיניות להרחיב את קווי המוצרים באופן שהיא תוכל לספק פתרונות כוללים למגוון טכנולוגיות ההדמיה שבשימוש בקרדיולוגיה.

הכנסות המימון של מדקון הסתכמו ברבעון השלישי בכ-1.3 מיליון שקל, קיטון של כ-43% לעומת הכנסות המימון שהיו לחברה ברבעון המקביל. ירידה זו נובעת משחיקה אינפלציונית של הנכסים הכספיים של מדקון.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה מדקון עם הכנסות בהיקף של כ-35 מיליון שקל, גידול של כ-27% לעומת המכירות בתקופה המקבילה. הרווח הנקי אותו השיגה החברה בתקופה זו הסתכם בכ-9.1 מיליון שקל - עלייה של כ-12% לעומת הרווח הנקי בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2001.

מדקון ממשיכה להיות אחת החברות הנזילות בבורסה בתל אביב, שכן, ההון העצמי שלה לתום הרבעון הראשון הסתכם בכ-68 מיליון שקל והוא מהווה כ-87% ממאזנה. יתרת האמצעים הנזילים (מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר) של החברה ליום ה-30 בספטמבר 2002 הסתכמו בכ-65.6 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילותה השוטפת של החברה הסתכם ברבעון השלישי בכ-9 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully