וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאנקי גרופ: "טכנולוגיית דור 3 לא תהפוך דומיננטית באירופה בשנתיים-שלוש הקרובות"

ערן גבאי

12.11.2002 / 9:37

כך אומר דירקטור בחטיבת הסלולר באירופה של היאנקי גרופ; "מהירות העברת המידע אינה רלוונטית עוד"; "המפעילים לא מבינים ביצירת תכנים ולא יחזיקו פיתוח התכנים"



"בשנתיים שלוש הקרובות טכנולוגיית דור 3 לא תהפוך לדומיננטית באירופה", כך קובע דירקטור Wireless/Mobile באירופה של היאנקי גרופ, דיקלאן לונרגאן (Declan Lonergan), בשיחה ל-TheMarker.



"באירופה מפעילות רבות מבצעות חשיבה מחודשת על המעבר לטכנולוגיית דור 3. צריך להבין מהירות העברת המידע אינה רלוונטית, שכן התחרות תהיה בשנים הקרובות על שירותים בנפחים נמוכים. העברת הודעות MMS לא מצריכות קצב עבודה הגבוה מכ-20 קילו ביט בשנייה".



הדירקטור סבור כי ההחזר על ההשקעה בטכנולוגיית הדור השלישי באירופה תימשך כ-5-6 שנים במקרה הטוב ועשויה להגיע גם לכ-12 שנה. לונרגאן מציין שב-1998-2000 התמקדה התחרות בהצגת ערך נוסף עבור לקוחות הסלולר במונחים בעיקר של חידושי טכנולוגיה, היום התחרות עברה להתמקדות ב-ROI - החזר על השקעה ועל כן ההתמקדות היא בהצגת ערכים עסקיים ללקוח כיעילות רשת, מחיר, שירותים ושירות לקוחות.



לונרגאן מעריך שב-2007 כ-71% מהכנסות המפעילות הסלולריות באירופה יהיו משירותי קול וכ-29% משירותי דאטה. במונחי ARPU (הכנסה ממוצעת למנוי) מעריך לונרגאן שכ-10 דולר למנוי באירופה יגיעו משירותי דאטה ב-2007. סך ההכנסות משירותים ב-2006 בשוק האירופי יסתכמו, להערכתו, בכ-126.6 מיליארד דולר.



בתוך החלק של שירותי הדאטה, מעריך לונרגאן שחלק הארי (כ-63%) מההכנסות יגיע משירותי המסג'ינג - כש-60% מהכנסות אלה יגיעו משירותי SMS וכ-40% יגיעו משירותי MMS. כמו כן, כ-26% נוספים מהכנסות המפעילות הסלולריות משירותי דאטה ב-2007 יגיעו משירותי האינפורמציה והבידור. מבחינת מחירי השירות, מעריך לונרגאן, ששליחת MMS תהיה יקרה פי ארבעה ממחיר שליחת SMS.



לונרגאן טוען עוד שמחירי המכשירים של דור 2.5 ו-3 ימשיכו לרדת תוך סבסוד גבוה של יצרני המכשירים, המשווקים והמפעילים הסלולרים. הוא מזכיר את כשלון ה-WAP, ומבטל את הסיכוי לכשלון דומה בעידן מכשירי הסלולר נושאי המצלמה. "הפעם בסיס השירות של המפעילות מוצדק וטוב יותר", הוא קובע. לדעתו, הפגיעה בתעשיות מקבילות שמכשיר הסלולר עשוי להחליף - כמו יצרני המצלמות או שירותי בנקאות שונים - יהיה קטן בלבד.



לונרגאן סקפטי לגבי הסיכוי שהמפעילים הסלולריים באירופה יחזיקו חטיבות תוכן עצמאיות ויפעילו בעצמן את כל שירותי התוכן. "המפעילים לא טובים מספיק ביצירת תכנים - זה לא העיסוק שלהם ועל כן סביר שיתבסס לו מודל המשלב בין הפעלה ופיתוח של תכנים באופן עצמאי על ידי המפעילים לבין מודל של שיתוף בהכנסות עם מפעילי תוכן חיצוניים. נראה מעט מאוד רכישות של מפעילי תכנים על ידי חברות הסלולר, אם בכלל".



מבחינת מספר המנויים והיקפי החדירה בשוק הסלולר המערב אירופי, מעריך לונרגאן שחדירה ממוצעת היום של כ-86% תגדל ב-2003 ל-89% והחל מ-2004 תיוותר קבועה על כ-90%. אחוז מנויי הפריפייד יקטן מעט בשנים הקרובות ויתייצב סביב כ-45% חדירה עם ARPU קבועה.



לגבי טכנולוגיית ה-WLAN, מעלה לונרגאן ספק באשר לאפשרות שטכנולוגיה זו תצליח לשרת מנויים ביותר ממספר אזורי ציבור מצומצמים ומעריך ששוק זה עשוי להגיע לכ-2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully