וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק: בוטלה מכירת הפניקס לקבוצת פוג'יאן יאנגו הסינית

אביב לוי

26.6.2017 / 15:09

כמעט שנה לאחר חתימת ההסכם, העסקה בוטלה ככל הידוע על רקע הקשיים מולם התמודדה יאנגו לקבלת האישורים הנדרשים מהמפקחת על הביטוח דורית סלינגר

יצחק תשובה בועידת הנשיא 2009. אורי לנץ
יצחק תשובה/אורי לנץ

כמעט שנה לאחר שקבוצת דלק חתמה על הסכם למכירת השליטה בחברת הביטוח הפניקס ( 1,519 -0.98% ) לידי יאנגו (Yango) הסינית, התברר היום כי העסקה ירדה מהפרק באופן סופי, וזאת, ככל הידוע, בשל הקשיים מולם התמודדה יאנגו (כמו גם גופים נוספים בבעלות סינית שביקשו לרכוש גופי פיננסים מקומיים בעבר) לקבלת האישורים הנדרשים מהממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון, דורית סלינגר.

ככל הידוע, לאחר עוד פגישה בין נציגי יאנגו והרשויות בישראל שהתקיימה באחרונה ואשר בה הוצגו מצד הרגולטורים בקשות לחומרים ומסמכים נוספים, החליטו בחברה הסינית לוותר על הרכישה בשל המשאבים הרבים שנאלצו להשקיע בה וסיכויי השלמתה שהסתמנו כקלושים.

קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה, עדכנה היום כי "נוכח התמשכות הליך קבלת האישור להעברת השליטה בהפניקס לקבוצת יאנגו, הסכימו הצדדים היום על ביטולו של ההסכם בהתאם למנגנון שנקבע בו, וכל צד ויתר באופן בלתי חוזר וללא תנאי על כל טענה, תביעה או נזק בקשר להסכם".

בדלק ציינו עוד "החברה קיבלה פניות חדשות מגופים ישראלים וגופים זרים בקשר למכירת אחזקותיה בהפניקס והיא תמשיך לפעול למכירת אחזקותיה כמתחייב לפי החוק". נראה שבקבוצה לא מצטערים במיוחד על ביטול העסקה שכן מאז נחתם ההסכם בין הצדדים טיפסה מניית הפניקס בכ-65% לשווי שוק נוכחי של כ-3.8 מיליארד שקל (כחלק ממגמת עליות במניות הביטוח המקומיות). מדד הביטוח עלה בתקופה זו ביותר מ-40%.

העסקה בין דלק ליאנגו שנחתמה בשלהי אוגוסט 2016 קבעה כי דלק תמכור את החזקותיה בחברת הביטוח (כ-52%) לידי יאנגו תמורת כ-1.95 מיליארד שקל - עסקה ששיקפה לפניקס שווי של כ-3.7 מיליארד שקל (גבוה בכ-60% ממחיר השוק באותה עת). בחודש אפריל הצדדים סיכמו על העלאת שווי העסקה ל-2.15 מיליארד שקל, וכן האריכו פעם נוספת את ההתקשרות ביניהן, וזאת בהמתנה לאישור העסקה על-ידי המפקחת על הביטוח.


מאז קיימה יאנגו תהליך מול רשות שוק ההון והביטוח בישראל, במטרה לקבל את האישור לעסקה ובין היתר דיווחה על צירופו לרכישה של יונל כהן, אחד מבכירי ענף הביטוח המקומי ומי שנחשב למוערך ע"י סלינגר, שאמור היה להשקיע כ-130 מיליון שקל במניות הפניקס ולהתמנות ליו"ר החברה.

קבוצת הביטוח הפניקס, המנוהלת על-ידי אייל לפידות, נמצאת בשליטת קבוצת דלק מאז 2006. ההסכם עם יאנגו הסינית הוא מהלך רביעי בתקופה של קצת יותר משנתיים למכירת השליטה בחברה לרוכש זר, לאחר ששלושת הניסיונות קודמים (למשפחת קושנר האמריקאית, לחברה הסינית פוסון ולחברת הביטוח האמריקאית AmTrust, לא צלחו).

קבוצת דלק חייבת למכור את מניות השליטה בהפניקס בשל חוק הריכוזיות, אבל מעוניינים למכור את החברה בהקדם גם כחלק משינוי אסטרטגי במיקוד העסקי שלה לתחומי האנרגיה.

  • עוד באותו נושא:
  • הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully