וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 130 מיליון דולר לקומרצבנק; רווחי בנק UBS עלו על התחזיות

יהודה שויצר

12.11.2002 / 10:46

קומרצבנק יקצץ ב-450 משרות נוספות בענף ההשקעות; בנק UBS, הבנק הגדול בשווייץ, דיווח על צמיחה של כ-5% ברווח ל-650 מיליון דולר



הפסד של 130 מיליון דולר לבנק הגרמני קומרצבנק. הבנק הרביעי בגודלו בגרמניה דיווח כי ההפסד נובע ממחיקות שביצע בגין השקעות, בין היתר, בחברת טי אונליין. עוד מסר הבנק כי יקצץ ב-450 משרות נוספות במחלקת ההשקעות בבנק על רקע הירידה בהיקפי ההשקעה בשוקי ההון.



ההפסד עליו דיווח הבנק הפתיע לנוכח תחזיות אנליסטים כי ירשום רווח ברבעון. הבנק גם מסר כי לנוכח הפכפכות השוק אין בכוונתו לפרסם תחזיות להמשך מאחר שאין בידו נתונים לאמוד את העתיד באופן מדויק.



הבנק הגרמני כבר קיצץ ב-4,300 משרות עם ההידרדרות בהכנסותיו. גורמים המקורבים לאיגוד העובדים בבנק מעריכים כי בקרוב יפוטרו 2,000 עובדים נוספים. מניות הבנק ירדו ב-61% מתחילת השנה.



בנק UBS, הבנק הגדול בשווייץ, דיווח על צמיחה של כ-5% ברווח ל-650 מיליון דולר. העלייה ברווחי הבנק היתה טובה מתחזיות האנליסטים לירידה של 8.5% ברווח. "הוכחנו את יכולתנו לנהל את הוצאות הבנק בהתאם לתנאי השוק, כשכל החטיבות בבנק הפגינו גמישות בכל הקשור לקיצוץ בעלויות", אמר נשיא הבנק, פיטר וופלי. עם זאת הבנק ציין כי רווחיו ב-2002 יהיו נמוכים מרווחיו בשנת 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully