וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות על רקע דו"חות טובים מענקית הכימיקלים והתרופות באייר וחברת הסלולר וודאפון

יהודה שויצר

12.11.2002 / 11:24

וודאפון מוסיפה 9% לאחר שדיווחה על תוצאות טובות מהצפוי; ויוונדי יורדת ב-4% לנוכח ירידה בהכנסות חטיבת המדיה; באייר מזנקת ב-7.5% לאור תחזית אופטימית לעתיד



עליות שערים נרשמות בבורסות אירופה על רקע דו"חות טובים מענקית הכימיקלים והתרופות באייר וחברת הסלולר המובילה וודאפון. בלונדון עולה מדד ה-FTSE ב-1.5% כשאת המגמה החיובית מובילות מניות הטלקום. פאריס מתחזקת ב-1.1% על אף ירידה חדה במניות ויוונדי.



וודאפון מזנקת ב-8% על רקע דו"ח טוב מהתחזיות. החברה דיווחה על הפסד נקי של 6.75 מיליארד דולר במחצית השנה הפיסקלית הראשונה. חברת הסלולר הבריטית מסרה כי ההפסד העצום נובע ממחיקה של 10.8 מיליארד דולר בגין מוניטין. עם זאת, ראוי לציין כי הפסדי החברה הצטמצמו במחצית מהפסד של 15 מיליארד דולר בתקופה המקבילה בשנת 2001.



חברת הסלולר הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק דיווחה כי הכנסותיה צמחו ב-67% ל-23 מיליארד דולר. החברה ציינה כי לרשתותיה נוספו 3.7 מיליון מנויים חדשים במהלך שלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר ומספר מנוייה הכללי האמיר ל-107.5 מיליון. תוצאותיה של החברה עלו על התחזיות. הפסדי החברה היו נמוכים ב-750 מיליון דולר מהתחזיות והכנסותיה היו גבוהים בכחצי מיליארד דולר.



הדו"ח המעודד של וודאפון מושך מעלה את יתר מניות המגזר באירופה. דויטשה טלקום מוסיפה 3%; MMO2 עולה בשיעור דומה ופראנס טלקום מזנקת ב-5%.



באייר הגרמנית מזנקת ב-7.5% לאחר שהודיעה כי רווחיה התפעוליים יצמחו בשנה הבאה.



ויוונדי יוניברסל, חברת המדיה הצרפתית, יורדת ב-4% לאחר שדיווחה על ירידה של כ-4% בהכנסות חטיבת המדיה. הירידה נבעה מירידה במכירות תקליטורים והוצאה של פחות סרטים מבשנה שעברה.



הבנק הגרמני קומרצבנק עולה ב-3% למרות שדיווח על הפסד של 130 מיליון דולר. הבנק הרביעי בגודלו בגרמניה דיווח כי ההפסד נובע ממחיקות שביצע בגין השקעות שביצע בין היתר בחברת טי אונליין. עוד מסר הבנק כי יקצץ ב-450 משרות נוספות במחלקת ההשקעות בבנק על רקע הירידה בהיקפי ההשקעה בשוקי ההון. ההפסד עליו דיווח הבנק הפתיע לנוכח תחזיות אנליסטים כי ירשום רווח ברבעון.



בנק UBS, הבנק הגדול בשוויץ, דיווח על צמיחה של כ-5% ברווח ל-650 מיליון דולר. העלייה ברווחי הבנק היתה טובה מתחזיות האנליסטים לירידה של 8.5% ברווח. "הוכחנו את יכולתנו לנהל את הוצאות הבנק בהתאם לתנאי השוק, כשכל החטיבות בבנק הפגינו גמישות בכל הקשור לקיצוץ בעלויות", אמר נשיר הבנק, פיטר וופלי. עם זאת הבנק ציין כי רווחיו ב-2002 יהיו נמוכים מרווחיו בשנת 2001. UBS עולה ב-1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully