וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת התמלוגים תל"י תובעת את רשות השידור בגין הפרת זכויות יוצרים

רוני קורן-דינר

12.11.2002 / 12:15

מעריכה את סך חובה של הרשות בכ-5-8 מיליון שקל; טוענת כי רשות השידור לא חידשה את הרשיון להשתמש ביצירות ומסרבת לנהל מו"מ

לבית משפט השלום בת"א הוגשה הבוקר תביעת תל"י, חברת התמלוגים של יוצרי הקולנוע והטלוויזיה, נגד רשות השידור, בגין הפרה לכאורה של זכויות יוצרים בתסריטים שנכתבו ע"י התסריטאים חברי האיגוד. תל"י, באמצעות עוה"ד טוני גרינמן ויפעת פלד בן-בסט, מעריכה את סך כל חובה של רשות השידור לחבריה בסכום הנע בין 5 ל-8 מיליון שקל.

ההסכם האחרון בין רשות השידור לבין אקו"ם, שחייב את התסריטאים חברי אקו"ם, פג בסוף שנת 2001. במועד זה פקע גם הרשיון שניתן ע"י אקו"ם לרשות לשדר יצירות של התסריטאים שעברו להיות מיוצגים בחברת תל"י. תל"י טוענת כי על אף פניות רבות מצדה, הרשות לא הסדירה את ההסכם עמה בדבר רשיון שידור חדש ותשלום תמלוגים לתסריטאים, והיא מסרבת לנהל עמה מו"מ. עוד נטען בכתב התביעה כי למרות זאת, רשות השידור ממשיכה לשדר כבעבר, ללא רשיון ומבלי לשלם תמלוגים לתסריטאים.

בנוסף, תל"י הודיעה לחברות הכבלים כי בכוונתה לנקוט נגדם צעדים משפטיים במידה שלא יסדירו את עניין התמלוגים המגיעים לתסריטאים החברים בה, בגין שימוש בזכויותיהם בשידורי חברות הכבלים לאחר ינואר 2003 - מועד פקיעת ההסכם הקיים עם אקו"ם. בחודשים האחרונים הפנתה החברה מספר תלונות למועצת הכבלים והלוויין ובעקבות זאת הודיעה המועצה לחברות הכבלים כי הם מפרים את החוק ותנאי הזיכיון וכי בכוונת המועצה להטיל על הכבלים את הקנסות הקבועים בחוק בגין הפרה זו.

תל"י היא חברת תמלוגים, שמטרתה לייצג ולנהל את זכויות היוצרים של התסריטאים והבמאים. בסוף שנת 2000 פרשו מרבית התסריטאים הפעילים מחברותם באקו"ם והצטרפו לתל"י. כיום חברים בה כ-280 תסריטאים וכ-60 במאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully