וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיישרים את ההדורים: פלאפון תזמין מסאני מכשירי סמסונג

ערן גבאי

12.11.2002 / 12:30

סאני, המשווקת מכשירי סמסונג, מכרה לפני שבועיים מניותיה בגו נקסט לפלאפון; נתח השוק של סמסונג בפלאפון ירד השנה לכ-20%

פלאפון תזמין בשבועות הקרובים מכשירי סמסונג חדשים מסאני אלקטרוניקה הנשלטת על ידי אילן בן דב - כך נודע ל-TheMarker.

בכיר המעורה בעסקי פלאפון אמר כי החברה הקטינה באופן דראסטי את היקף רכישת מכשירי סמסונג מסאני בשנה האחרונה. נתח השוק של מכשירי סמסונג בין כלל מכשירי פלאפון, מעריך הבכיר, נאמד היום בכ-20% בלבד, לאחר שבעבר היו מכשירי סמסונג הדומיננטים ביותר בהיקף המכירות ברשת פלאפון.

במקביל, פלאפון התקשרה השנה בשותפות אסטרטגית עם SK הקוריאנית, שנתח השוק שלה בסך מכשירי פלאפון גדל השנה לכ-30% לפחות - בעיקר על חשבונה של סמסונג.

לפני כשבועיים סיכמו פלאפון וסאני, המשווקת הבלעדית של מכשירי סמסונג בישראל, על מכירת מניות סאני (49%) בחברת האינטרנט הסלולרי גו נקסט לפלאפון. סאני תקבל כ-42.2 מיליון שקל תמורת מניותיה - סכום נמוך מזה שקיוותה להשיג בתחילת המו"מ עם פלפאון. סאני תרשום, עם זאת, רווח הון של 34 מיליון שקל.

סמסונג היתה מעורבת באחרונה בסכסוך בין בעלי המניות שקדם לחתימת הסכם רכישת המניות על ידי פלאפון. ידוע שסמסונג מנעה מסאני להגיש תביעה נגד פלאפון, לאחר שתביעה נגזרת (תביעה המוגשת בשם גו נקסט על ידי סאני) כבר היתה מוכנה.

לאחר פגישה שהתקיימה בקוריאה בין בן דב לבין יו"ר פלאפון, אמנון נויבך, ביקש בן דב שלא להמשיך בצעדים המשפטיים שננקטו נגד פלאפון ואיפשר לפלאפון לנהל את גו נקסט.

סמסונג היא יצרנית המכשירים השלישית בגודלה בעולם ומכשיריה החדשים נחשבים מובילים בחדשנות ובעיצוב, ועל כן קשה לבקר את העובדה שפלאפון החליטה להרחיב את היצע מכשירי הסמסונג שלה.

גו נקסט רשמה ברבעון השלישי הכנסות של כ-10.5 מיליון שקל - צמיחה של 25% בהשוואה להכנסות הרבעון השני - ועברה לראשונה לתזרים חיובי ו-EBITDA חיובי של 850 אלף שקל.

גורם בפלאפון אישר שהחברה תעביר בחודשים הקרובים לסאני הזמנה חדשה של מכשירים מתוצרת סמסונג, אך אמר כי הזמנה זו היא חלק שוטף של מהלך העסקים הרגיל בחברה, וכי כמות המכשירים הנרכשים מסמסונג לא נפגעה בזמן הסכסוך. פלאפון נמנעה, עם זאת, מלמסור מתי התבצעה ההזמנה האחרונה מסמסונג.

דוברת פלאפון מכחישה מכל וכל כאילו החברה הקטינה בעבר את רכישותיה מחברת סמסונג באמצעות סאני וציינה שסמסונג היא ספק גדול ומכובד של החברה וכי יחד עם מגוון הספקים של פלאפון מציעה החברה ללקוחותיה מוצרי קצה מהספקים המובילים בעולם.

הדוברת סירבה למסור פרטים על היקף הרכישות הצפוי של ציוד קצה מסמסונג ואמרה שהחברה לא נוהגת למסור נתונים מסחריים על הסכמיה עם ספקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully