וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטוקול ועדת הביקורת תומך בגרסת בנק ישראל: סגן המפקח לא אמר שבכוונת הבנק להגדיל דרישות ההון מהבנקים

נתן ליפסון

12.11.2002 / 12:57

ב-4 בנובמבר שיגרה הוועדה הודעה לעיתונות שבה נכתב: "באשר להלימות ההון העצמי, דיווח מר להמן כי המגמה בבנק ישראל היא להורות לבנקים להגדיל את ההון העצמי מעל ל-9% הנהוגים היום". מרכזת הוועדה: "אני עדיין עומדת מאחורי כל מלה"



פרוטוקול ישיבת הוועדה לענייני ביקורת המדינה מה-4 בנובמבר מתיישב עם גירסת בנק ישראל שלפיה סגן המפקח על הבנקים, יואב להמן, לא אמר כי בכוונת בנק ישראל להעלות את דרישות ההון המזערי של הבנקים מה-9% הנהוגים כיום.



על פי הפרוטוקול, בתשובה לשאלתו של ח"כ מוטי משעני: "מה קורה כאשר בנק לא פועל בהתאם לדרישות שלכם", אמר להמן, "ההוראה שלנו קובעת הסתכלות כוללת. היא איננה נוגעת לעניין של לווה ספציפי זה או אחר, אלא אומרת לבנקים כי אם הם התפשרו בנושא ההון העצמי שנדרש מאותו לווה, אז הנפח הכולל שהם יוכלו לתת יהיה מוגבל. בימים אלה אנו עומדים להוציא הוראה שמזיזה את הגבולות אחורה ומצירה את הנושא של הון עצמי, כיוון שאנו סבורים כי הסיכון הגלום בעסקות מן הסוג הזה הוא סיכון גבוה ובשל כך עלינו להיות שמרנים יותר".



יותר מאוחר, בתשובה לשאלה נוספת של ח"כ משעני, אמר להמן: "גם בנושא של הלימות ההון חרגנו מהנורמה ודרשנו הגדלה של יחס ההון מבעוד מועד כדי שהמערכת הבנקאית תהיה מסוגלת לעמוד בקשיים של המשק. מאז חל שיפור ברוב הבנקים, כאשר רובם התרחקו מהמינימום של 9% שאנו קבענו".



הציטוטים האלה מתיישבים גם עם הסברי בנק ישראל, שלפיהם הטענה כאילו להמן אמר כי בכוונת בנק ישראל להעלות את דרישות ההון המזערי של הבנקים מעבר ל-9% מקורה בבלבול עם דבריו שבנק ישראל ידרוש שהבנקים ידרשו מהלווים הון עצמי גדול יותר למימון עסקות.



מיד עם תום הישיבה, שיגרה הוועדה הודעה לעיתונות שבה נכתב: "באשר להלימות ההון העצמי, דיווח מר להמן כי המגמה בבנק ישראל היא להורות לבנקים להגדיל את ההון העצמי מעל ל-9% הנהוגים היום".



מרכזת הוועדה, ירדנה מלר, אמרה היום: "אני עדיין עומדת מאחורי כל מלה שנכתבה בהודעה לעיתונות שלנו".



לדברי מלר, בניגוד לנהוג בדרך כלל, הקלטת שעל גביה הוקלטה הישיבה הושמדה. עוד אמרה מלר כי גם הפנקס שבו רשמה הכתבנית את מהלך הישיבה - נעלם. מלר כתבה מכתב למזכיר הכנסת ובו הביעה מחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully