וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וויליאם וובסטר, יו"ר מועצת הפיקוח החדשה על רואי החשבון בארה"ב, שוקל להתפטר מתפקידו

יהודה שויצר

12.11.2002 / 22:41

וובסטר, שמונה לתפקיד על ידי יו"ר רשות ני"ע הפורש הארווי פיט, ספג חיצי ביקורת נוקבים על כך שכיהן כיו"ר ועדת ביקורת של חברה החשודה בהונאה פיננסית



וויליאם וובסטר, יו"ר מועצת הפיקוח החדשה על רואי החשבון בארה"ב, הודיע כי הוא שוקל להתפטר מתפקידו. ובסטר, שמונה לתפקיד על ידי יו"ר רשות ני"ע הפורש הארווי פיט, ספג חיצי ביקורת נוקבים על כך שכיהן כיו"ר ועדת ביקורת של חברה החשודה בהונאה פיננסית. הארווי פיט והרו"ח החשבון הראשי של רשות ני"ע הגישו את התפטרותם בגין מינוי זה בשבוע שעבר.



בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", אמר וובסטר כי הוא פועל בכדי להביא במהרה את עניין זה לפתרון, ובתשובה לשאלה האם בכוונתו לפרוש מהתפקיד אמר ובסטר "ניתן לומר שזה נכון". וובסטר, שופט פדרלי בדימוס, אמר כי למרות שטרם החליט סופית או אפילו הודיע על כך לבית הלבן, הוא לא רוצה לחבל במאמצי מועצת הביקורת החדשה על ידי הישארות בתפקיד.



רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הותקפה בשבועות האחרונים על מינויו של וובסטר לתפקיד ועל חלקו של היו"ר היוצא פיט בפרשה. נוכח גל הביקורת הגואה התפטר לאחרונה הרואה החשבון הראשי של הרשות, רוברט הרדמן.



פיט והרדמן היו אחראים על הליך המינוי של יו"ר מועצת הפיקוח, ויליאם וובסטר, והם לא יידעו את הנציבים האחרים ברשות על כך שוובסטר כיהן כיו"ר ועדת ביקורת של חברה החשודה בהונאה פיננסית.



כעת מתנהלות שתי חקירות, אחת של הרשות עצמה והאחרת של הקונגרס, בעניין מינויו של ובסטר. "אני מגיש את התפטרותי לנוכח האירועים האחרונים ומתוך ידיעה כי בשבועות הקרובים תצטרך הרשות לקבל החלטות חשובות על יישום סעיפים הקשורים בראיית חשבון בחוק סרביינס-אוקסלי", כתב הרדמן. "כדי להבטיח שההחלטות האלה יצטיירו כאובייקטיוויות, עדיף שמישהו אחר יתפקד כיועץ המרכזי לרשות בענייני ראיית חשבון". חוק סרביינס-אוקסלי יצר את מועצת הפיקוח החדשה על רואי החשבון, ובעקבות מינויו של ובסטר ליו"ר שלה, מתח הסנטור הדמוקרטי סרביינס ביקורת פומבית על פיט.



וובסטר מסר ל"ג'ורנל" שאת ההחלטה קיבל בחופשת סוף השבוע. "בשבוע השקט שעברתי הגעתי למסקנה שאני לא צריך להוכיח דבר, ואני צריך לעשות את מה שאני מוצא לנכון", אמר.



וובסטר עמד כאמור בראש צוות מועצת הביקורת על חברת האינטרנט US טכנולוגי'ס. החברה פשטה את הרגל והמנכ"ל שלה נתון כעת לתביעות מצד משקיעים על הונאת בעלי המניות ועל ניהול לא תקין של ענייניה החשבונאיים של החברה וכן לחקירה פדרלית. ראוי לציין שוובסטר עצמו לא הואשם בכלום.



וובסטר הגן על תפקידו כמבקר והדגיש שהחברה עצמה לא נמצאת תחת חקירה, אלא רק המנכ"ל. וובסטר סיפר שהוא עצמו השקיע והפסיד 186 אלף דולר בחברה. וובסטר ציין כי גם שהחברה החלה לרדת מנכסיה הוא נותר בה כחלק ממחויבותו לשמור על האינטרסים של בעלי המניות. "לא ידעתי על בעיות בחברה כשעזבתי", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully