וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף יורד ב-0.9%; מניית כור עולה ב-1% לאחר יום האקס דיווידנד

אילן מוסנאים

12.11.2002 / 13:39

מחזור המסחר נמוך - 50 מ' ש'; ירידות במניות אי.די.בי; מניית בנק הספנות עולה ב-3.1% אחרי שבעלי המניות של הפועלים אישרו הצעת הרכש לבנק; מדקון עולה ב-9%;



המסחר בבורסה הינו תנודתי היום, ואחרי שבמהלך הבוקר הירידות התמתנו עד לרמה של כ-0.2%, המדדים שבים להיסחר בירידות של כ-0.9%. המניות מגיבות למתרחש בבורסות אירופה ובחוזים על הנאסד"ק, שאף הם נסחרים היום בתנודתיות גבוהה.



הסנטימנט השלילי נרשם גם בשל כניסתו של צה"ל במהלך הלילה למחנות הפליטים של טול כרם ושכם בעקבות הפיגוע בקיבוץ מצר - מה שמעורר מחדש את החששות להסלמה בטחונית.



אתמול השלימה וול סטריט יום שלישי ברציפות של ירידות, כאשר החששות בגין התאוששותה האיטית של הכלכלה האמריקאית הובילו את מדד דאו ג'ונס לירידה של 2.1% ואת הנאסד"ק לירידה של 2.9%.



מדד המעו"ף רושם בשעה זו ירידות של כ-0.9% לרמה של 338.3 נקודות ומדד תל אביב יורד ב-0.9% לרמה של 332.5 נקודות. התל-טק יורד בשיעור של 0.6%. מחזור המסחר ממשיך להיות דליל ומסתכם בכ-50 מיליון שקל.



מניית טבע , שסיימה אתמול את המסחר בארה"ב עם פער שלילי של 2.8%, רושמת כעת ירידות של כ-2.1% תוך מחזור של כ-9 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. המניה ממשיכה בסנטימנט השלילי מאז יום חמישי האחרון, בו החברה הודיעה על הפסקת הניסוי של תרופת ה-Promise לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה בשלבים המתקדמים של המחלה.



מניית בנק הפועלים יורדת ב-0.4% במחזור של 6.5 מיליון שקל. היום מפרסם עיתון "הארץ" ידיעה לפיה אריסון השקעות מנהלת מגעים לרכישת מניותיו של נוחי דנקנר בבנק הפועלים (כ-2%). האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' מעריך כי אם העסקה תצא אל הפועל, אזי יהיו לה מספר השלכות. ראשית, לדבריו, מדובר בתג מחיר אמין למחיר המניה (לא של מעריך מטעם בעלי השליטה או כזה שלא דיבר עם ראשי הבנק), מצד בעלי עניין שמכירים את הבנק הכי קרוב שאפשר ובעסקה בעלת היקף כספי משמעותי מאוד.



היום הוא יום האקס דיווידנד של מניית הפועלים (הדיווידנד במסגרתו הבנק יחלק את האחזקה שלו בכור), והיום הפועלים תתחיל להיסחר בלי הזכות (או העונש) לקבלת הדיווידנד. הדיווידנד יחולק בפועל בתאריך ה-27 לנובמבר. מניית כור , לעומתה, נסחרת במגמה חיובית תוך עליות של כ-1% ומחזור של כ-400 אלף שקל. למרות שבעלי מניות הפועלים יכולים כבר למכור את מניות כור (במהלך של שורט טכני), אין בשעה זו לחץ של מוכרים במניה.



יובל בן זאב מציין כי השלמת העסקה בין נוחי דנקנר ואריסון החזקות, תשחרר גם מחסום משמעותי להתקדמות בעסקת גנדן-אי.די.בי אחזקות, שכן המפקח על הבנקים תובע מדנקנר למכור את האחזקה בבנק הפועלים לפני השלמת העסקה. עם זאת מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות כעת במגמה שלילית. מניות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח נסחרות בירידות של 2.2% ו-1.6%, בהתאמה. מניות החברות הבנות נסחרות במגמה מעורבת כאשר כלל תעשיות יורדת ב-1.5% ודסק"ש יורדת ב-0.7%.



מניית בנק ספנות מטפסת ב-3.1% במחזור של כמעט 2 מיליון שקל. העליות במניה נרשמות לאחר שאסיפת בעלי המניות של בנק הפועלים אישרה את הצעת הרכש למניות בנק הספנות. ההצעה שצפויה להתבצע עד סוף השנה צפויה להיות במחיר הגבוה בכ-9% מהמחיר בו נסחרת מניית בנק הספנות בבורסה.



עליות חדות יותר של כ-9%, מציגה מניית חברת הציוד הרפואי מדקון , בעקבות פרסום הדו"חות לרבעון השלישי. הכנסותיה של החברה צמחו ברבעון השלישי של שנת 2002 בכ-21% לכ-11.6 מיליון שקל, בעקבות הגדלת היקף המכירות בארה"ב. בשורה התחתונה שלה, המציגה החברה צמיחה צנועה יותר של כ-6% ברווח נקי לרמה של כ-4.1 מיליון שקל,וזאת בשל הייסוף בשער השקל והשחיקה האינפלציונית של הנכסים השקליים שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully