וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רישום כפול - לא רק בישראל: OTI תתחיל להיסחר היום בנאסד"ק; מנהליה יוכלו למכור מניות ב-5.5 מיליון דולר

גתית פנקס

12.11.2002 / 14:06

החברה נסחרת בנויר מרקט ותירשם לרשימת ה-Small Cap; עודד בשן, מנכ"ל החברה: "אין לנו כוונה למכור מניות, מדובר באישור פתוח"; שווי השוק: 12.5 מיליון דולר



חברת און טראק הישראלית (OTI), הנסחרת בבורסת הנוייר מרקט הגרמנית, תתחיל היום להיסחר בבוקר שעון ניו יורק גם בבורסת הנאסד"ק (Small Cap) תחת סימול המסחר OTIV. "המהלך מאפשר לנו גישה חשובה לשוק האמריקאי ותומך בפעילויות הנוכחיות והעתידיות שלנו בארה"ב", אומר עודד בשן, יו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה, הנמצא בניו יורק. הוא מוסיף כי לחברה בסיס משקיעים בנויר מרקט, וכעת לאחר הרישום הכפול בארה"ב היא תשפר את סחירותה וכן את הערך לבעלי המניות. "במידה שיהיו התפתחויות חיוביות בחברה, נוכל להגיע גם לרשימה הראשית של הנאסד"ק", הוא מקווה.



OTI, שהוקמה ב-1990, עוסקת בתכנון ופיתוח מיקרו מעבדים המשמשים ליישומים בכרטיסים חכמים. בין פתרונותיה: SmartID, המאפשר אימות משתמשים באמצעות טכנולוגיה ביומטרית ומיועד ליישומים בטחוניים; EasyFuel - מערכות סלולריות לניהול ציי רכב והסעות; EasyPark - כרטיסים לתשלום חניה; קמפוס - כרטיס חכם לקבלת שירותים באוניברסיטאות; ו-Micropayements - פתרון לביצוע תשלומים ללא מזומן. שווי השוק שלה בבורסת הנויר מרקט הוא 12.5 מיליון דולר.



בשן מחזיק כיום בכ-15% ממניות החברה; רוני גלבוע, שותפו לייסוד החברה, סגן נשיא לפרויקטים ודירקטור מחזיק ב-7.8% מאון טראק, וגיא שפרן, סמנכ"ל הכספים, מחזיק ב-3%. מנהלי החברה והדירקטורים שלה מחזיקים יחדיו ב-34.2% מהחברה. יצוין, כי במסגרת מסמכי הרישום של החברה היא מסדרת לבעלי המניות שלה אפשרות למכור מניות בצורה מיידית ולהתחמק מההגבלות שמציב להם החוק האמריקאי, האוסר מכירת מניות ישנות מיד לאחר ההנפקה. רישום כפול, לצורך החוק, אף הוא נחשב כהנפקה בתנאים מסוימים.



וכך, תיאורטית, יוכלו בעלי המניות של און טראק להיפגש עם מניות בשווי של 5.5 מיליון דולר לפי מחיר המניה כיום (7.9 דולרים). לבשן אפשרות למכור 95.4 אלף מניות של החברה במסגרת הרישום בנאסד"ק ולהוריד החזקתו ל-10.8%. גלבוע יוכל למכור כ-103.1 אלף מניות ויוריד החזקתו בצורה משמעותית ל-1.75% מהחברה. בצורה זו, ייפגש בשן עם כ-750 אלף דולר וגלבוע עם כ-815 אלף דולר.



"אין לנו כל כוונה למכור מניות בצורה מיידית", אומר בשן, "הרעיון היה ליצור מצב בו תתאפשר לנו המכירה ללא המגבלות שמציב הנאסד"ק. אישור פתוח, אם תרצו". בין בעלי המניות העיקריים של החברה היה הסכם הצבעה שכיסה כ-21%, ואולם הוא בוטל ב-31 באוקטובר.



לקופת המזומנים המדולדלת יחסית של החברה מראש פינה לא יזרום כסף מן הרישום בנאסד"ק, ואולם היא תשלם את כל ההוצאות שיתלוו אליו. וכך, לאחר המכירה התיאורטית של המניות יהיו לחברה 1.66 מיליון מניות. החברה ביצעה ביוני האחרון איחוד המניות ביחס של 10:1 שביצעה ביוני האחרון כדי לעמוד בתנאי הרישום לרשימת החברות הקטנות בנאסד"ק, Small Cap. מחיר המינימום הנדרש בבורסת הנאסד"ק הוא 4 דולרים למניה והחברה מאמינה כי כעת, לאחר איחוד המניות, היא תעמוד בכך.



את המחצית הראשונה של 2002 סיימה און טראק עם 2.7 מיליון דולר בקופה ולשם השוואה, לפני שנה, היו לחברה אמצעים נזילים בסך 12.5 מיליון דולר. "אנחנו מתכוונים, כפי שאמרנו גם בעבר, לבצע תהליך של גיוס הון לחברה ואני מאמין שנוציא זאת לפועל ב-2003", אומר בשן.



התחייבויותיה של OTI הסתכמו בסוף יוני ב-14.7 מיליון דולר, כאשר מקורם של 1.8 מיליון דולר הוא בבנק הפועלים שהלווה לחברה כסף כך שתוכל להשלים הקמת מפעלה החדש בראש פינה (עלות של 3.7 מיליון דולר, שמומנה אף ממאזן החברה).



יצוין, כי החברה תיקנה לאחור את דו"חותיה ל-1999, 2000 ו-2001 ומיינה מחדש חלק מנכסיה והכנסותיה. און טראק ייצרה הפסד נקי של 2.9 מיליון דולר ב-1998; 3.1 מיליון דולר ב-1999; 8.3 מיליון דולר ב-2000; 11.7 מיליון דולר ב-2001 ו-2.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2002. החברה מקווה לעבור לרווחיות במחצית השנייה של 2002.



עד כה און טראק ייצרה את מירב הכנסותיה ממכירת מוצרים ובעתיד היא מקווה לייצר הכנסות גם מתשלומים ועמלות עבור שירותים ללקוחות, תמיכה טכנית ותשלומים פר עסקה שבוצעה באמצעות מוצרי החברה. כיום ההכנסות הללו מהוות כ-14% מההכנסות הרבעוניות הכוללות והשאר ממכירת מוצרים.



ממסמכי הרישום עולה כי החברה דחתה את תוכניתה להנפיק מניות הטבה לבעלי מניותיה עד ל-90 יום לאחר השלמת הרישום לנאסד"ק. לדברי בשן, הכוונה היא לחלק לכל בעלי המניות הקיימים של החברה מניות ביחס שייקבע בעתיד - אקט שיהפוך את המניה לסחירה יותר.



החברה ביצעה לפחות מספר רכישות משמעותיות בשנים האחרונות וביניהן את InterCard, Kartensysteme ו-InterCard Systemelectronic, שאוחדו יחדיו לאינטרקארד גרופ. כמו כן, מאז ההנפקה הראשונית ב-1999 החברה רכשה גם את City Smart מהונג קונג, ואת SoftChip הישראלית. לאון טראק היו בסוף יוני 223 עובדים בעולם מהם 82 עובדים בישראל.



און טראק, אגב, אינה חפה מעסקות בעלי עניין. מאז 1996 היא משלמת סכומים לחברת HolyTech עבור שירותי ניהול. החברה היא בבעלות נשותיהן של גלבוע ובשן והיא קיבלה סכום של כ-782 אלף דולר מאז 1997 ועד היום עבור שירותיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully