וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מע"מ ישלם ריבית והצמדה בגין איחור בהחזרים כתוצאה משביתת עובדי המדינה

אמיר טייג

12.11.2002 / 14:01

במידה שההחזר יבוצע בתקופה העולה על-30 יום ממועד ההחזר רשויות המס, יזכו את העוסקים בריבית והצמדה על תקופת האיחור; הערכות: היקף ההחזרים כמיליארד שקל



שר האוצר, סילבן שלום, הנחה את מנהל אגף המכס ומע"מ, איתן רוב, לשלם ריבית והצמדה בגין איחור בביצוע החזרים שלא ישולמו לעסקים במועדם כתוצאה מעיצומי עובדי המדינה. דו"חות מע"מ להחזר המתייחסים לחודש ספטמבר אמורים היו להיות מוגשים ב-15 באוקטובר, אולם רבים לא הגישו את הדו"חות בגלל עיצומי עובדי המדינה, ודו"חות רבים שהוגשו לא טופלו עד כה. על פי הערכות היקף ההחזרים המעוכבים מסתכם בכמיליארד שקל.



באוצר מציינים כי דו"חות עד לסכום של 15 אלף שקל ניתן היה להגיש באמצעות הבנקים. דו"חות מעבר לסכום זה יש להגיש במשרדי מע"מ, שהיו סגורים לקבלת קהל עקב עיצומי העובדים. גם הדו"חות שהוגשו בבנקים לא הועברו לביצוע עקב עיצומי עובדי יחידת המחשב.



עם חזרתם של עובדי המדינה לעבודה, הנחה שר האוצר לקלוט את כל הדו"חות שלא התאפשרה הגשתם במועד, לפי תאריך הערך של ה-15 באוקטובר, ובמידה שההחזר יבוצע בתקופה העולה על-30 יום, מאותו מועד, לזכות את העוסקים בריבית והצמדה על תקופת האיחור. שלום הסביר כי בשעה שעסקים נאנקים תחת נטל מחנק אשראי וקשיים כלכליים גלובליים, מן הראוי שהמערכת הציבורית תגלה רגישות כלכלית ולא תוסיף להם נטל מיותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully