וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידה של כ-1% במדד המעו"ף עקב כניסת צה"ל לשכם וטול כרם; טבע יורדת ב-2%

אילן מוסנאים

12.11.2002 / 15:11

מחזור המסחר נמוך - 70 מ' ש'; ירידות חדות במניות אי.די.בי; כור עולה ב-0.5%; מחזור חריג ועלייה של 3% במניות בנק הספנות; מדקון מטפסת ב-11.5% בעקבות הדו"חות;



מדדי המניות המובילים בבורסה של תל אביב נסחרים בשעות הצהריים בירידות בינוניות של כ-1.1% ובמחזור נמוך של כ-70 מיליון שקל. במהלך הבוקר התמתנו הירידות עד לרמה של כ-0.2%, ואולם כעת הם רושמים שוב ירידות חדות יותר, וזאת על רקע היחלשות בורסות אירופה והחוזים על הנאסד"ק.



הסנטימנט השלילי נרשם בשל הירידות אמש בוול סטריט ובשל כניסתו של צה"ל במהלך הלילה למחנות הפליטים של טול כרם ושכם בעקבות הפיגוע בקיבוץ מצר - מה שמעורר מחדש את החששות להסלמה בטחונית.



מדד המעו"ף נסחר בשעה זו בירידה של כ-0.9% לרמה של 338.3 נקודות ומדד תל אביב יורד ב-0.9% לרמה של 332.5 נקודות. התל-טק יורד בשיעור של 0.6%. מחזור המסחר ממשיך להיות דליל ומסתכם בכ-70 מיליון שקל.



בניגוד לימים קודמים, בשוק לא מתרגשים מההודעה של מודי'ס כי החברה בוחנת את הפחתת דירוג האשראי של חברת החשמל המקומית. בלידר ושות' ציינו כי המשמעות של ההודעה היא שבמודי'ס יקבלו תוך שלושה חודשים החלטה לגבי הדירוג של האג"ח של חברת החשמל. בבית ההשקעות מציינים, עם זאת, כי למרות שעד היום לא בוצעה הפחתה של הדירוג של ישראל בפועל, הרי שהתשואות של האג"ח של המדינה בחו"ל כבר משקפות למעשה את ההורדה.



מניית טבע , שסיימה אתמול את המסחר בארה"ב עם פער שלילי של 2.8%, רושמת כעת ירידה של כ-2% תוך מחזור של כ-11 מיליון שקל - הגבוה בבורסה. המניה ממשיכה בסנטימנט השלילי מאז יום חמישי האחרון, בו החברה הודיעה על הפסקת הניסוי של תרופת ה-Promise לטיפול בחולי הטרשת הנפוצה בשלבים המתקדמים של המחלה.



מניית בנק הפועלים יורדת ב-0.6% במחזור של 7 מיליון שקל. היום מפרסם עיתון "הארץ" ידיעה לפיה אריסון השקעות מנהלת מגעים לרכישת מניותיו של נוחי דנקנר בבנק הפועלים (כ-2%). האנליסט יובל בן זאב מלידר ושות' מעריך כי אם העסקה תצא אל הפועל, אזי יהיו לה מספר השלכות, בראשן - המחיר שייקבע במסגרת העסקה יהיה התג האמין למחיר המניה, בניגוד להערכות השווי שפורסמו לאחרונה בעיתונות. זאת, משום שהמחיר ייקבע על ידי בעלי עניין שמכירים את הבנק הכי קרוב שאפשר בעסקה בעלת היקף כספי משמעותי מאוד.



היום הוא יום האקס דיווידנד של מניית הפועלים (הבנק יחלק את האחזקה שלו בכור כדיווידנד בעין), והיום הפועלים תתחיל להיסחר בלי הזכות (או העונש) לקבלת הדיווידנד. הדיווידנד יחולק בפועל בתאריך ה-27 לנובמבר. מניית כור , לעומתה, נסחרת במגמה חיובית תוך עליות של כ-0.5% ומחזור של כ-540 אלף שקל. למרות שבעלי מניות הפועלים יכולים כבר למכור את מניות כור (במהלך של שורט טכני), אין בשעה זו לחץ של מוכרים במניה.



בנוסף, בן זאב מציין כי השלמת העסקה בין נוחי דנקנר ואריסון החזקות תשחרר גם מחסום משמעותי להתקדמות בעסקת גנדן-אי.די.בי אחזקות, שכן המפקח על הבנקים תובע מדנקנר למכור את האחזקה בבנק הפועלים לפני השלמת העסקה. עם זאת, מניות קבוצת אי.די.בי נסחרות כעת במגמה שלילית. מניות אי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פיתוח נסחרות בירידות של 2.7% ו-2.5%, בהתאמה. מניות החברות הבנות נסחרות במגמה מעורבת כאשר כלל תעשיות יורדת ב-1.8% ודסק"ש יורדת ב-1.3%.



מניית בנק ספנות מטפסת ב-3% במחזור של כמעט 2 מיליון שקל. העליות במניה נרשמות לאחר שאסיפת בעלי המניות של בנק הפועלים אישרה את הצעת הרכש למניות בנק הספנות. ההצעה שצפויה להתבצע עד סוף השנה צפויה להיות במחיר הגבוה בכ-9% מהמחיר בו נסחרת מניית בנק הספנות בבורסה.



עליות חדות יותר של כ-11.5% תוך מחזור של כ-420 אלף שקל מציגה מניית חברת הציוד הרפואי מדקון , בעקבות פרסום הדו"חות לרבעון השלישי. הכנסותיה של החברה צמחו ברבעון השלישי של שנת 2002 בכ-21% לכ-11.6 מיליון שקל, בעקבות הגדלת היקף המכירות בארה"ב. בשורה התחתונה שלה מציגה החברה צמיחה צנועה יותר של כ-6% ברווח נקי לרמה של כ-4.1 מיליון שקל, וזאת בשל הייסוף בשער השקל והשחיקה האינפלציונית של הנכסים השקליים שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully