וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי'ס בוחנת הורדת הדירוג לחוב חברת החשמל; הדירוג הנוכחי - A מינוס

אלי דניאל

12.11.2002 / 14:42

מציינים את היקף החוב הגבוה והפרופיל הפיננסי החלש; צפוי גידול במינוף החברה בעקבות הקמת צינור הולכת הגז; לידר ושות': תשואות האג"ח כבר מגלמות הורדת דירוג



מאת אלי דניאל ואילן מוסנאים



חברת דירוג האשראי הבינ"ל, מודי'ס, הודיעה היום כי היא בוחנת את הפחתת דירוג החוב של חברת החשמל הישראלית. וזאת, לאור היקף החוב הגבוה שלה והפרופיל הפיננסי החלש, אשר צפוי להמשיך להיפגע בשעה שהחברה ממשיכה בגיוסי הון באמצעות הנפקת איגרות החוב, לשם מימון תוכנית ההתרחבות שלה, כמו לשם הקמת צינור הולכת הגז.



בבית ההשקעות לידר ושות' מציינים כי המשמעות של המהלך הינה שבתוך תקופה של כשלושה חודשים תתקבל במודי'ס החלטה לגבי דירוג האג"ח של חברת החשמל, אג"ח המדורגות כיום בדירוג A מינוס על ידי מודי'ס ובדירוג AAA על ידי חברת הדירוג הישראלית מעלות.



בבית ההשקעות מדגישים כי תשואות איגרות החוב שהונפקו בשוקי חו"ל על ידי מדינת ישראל וחברת החשמל מגלמות מזה זמן הפחתה של הדירוג, הפחתה אשר עד היום לא בוצעה בפועל בשל סיבות פוליטיות.



השנתיים האחרונות לא האירו פנים לשורה התחתונה של חברת החשמל, כאשר בשנת 2001 הפסידה החברה, המנוהלת על ידי ד"ר יעקב רזון, כ-51.5 מיליון שקל (בערכי דצמבר 2001) בעוד שבמחצית הראשונה של שנת 2002 נרשם הפסד עתק של כ-804.9 מיליון שקל.



האשראי השוטף של החברה מתאגידים בנקאיים הסתכם בתום הרבעון השני של השנה בכ-1.75 מיליארד שקל, ההתחייבויות לזמן ארוך לבנקים הסתכמו באותו המועד בכ-12.8 מיליארד שקל וההתחייבויות בגין איגרות החוב שהונפקו ע"י החברה הסתכמו אז בסך של כ-20.3 מיליארד שקל.



במהלך החודשים שחלפו מאז הסתיים הרבעון השני הספיקה החברה לבצע מספר גיוסי הון, כאשר האחרון שבהם בוצע לפני כשלושה שבועות ובמהלכו גייסה החברה כ-550 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully