וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על רוכשת את ישראייר תמורת 24 מיליון דולר

2.7.2017 / 15:00

אחרי חודשים ארוכים של משא ומתן החברה על גיבוש הסכם הבנות עם אי.ד.בי. תיירות. סאן דור, חברת בת בבעלותה המלאה של אל על, תרכוש במסגרת העסקה 100% ממניות ישראייר, ובתמורה תקצה אל על לאי.די.בי תיירות 25% ממניות סאן דור. העסקה תכלול תמורה נוספת במזומן

מטוס דרימליינר בואינג 787 אל על. צילום: יח"צ בואינג,
אל על מסתערת על התיירות הנכנסת/צילום: יח"צ בואינג

בתום חודשים ארוכים של משא ומתן, הודיעה היום (ראשון) אל על לבורסה על גיבוש הסכם הבנות עם אי.די.בי. תיירות לרכישת ישראייר. סאן דור, חברת בת בבעלותה המלאה של אל על, תרכוש במסגרת העסקה 100% ממניות ישראייר, ובתמורה תקצה אל על לאי.די.בי תיירות 25% ממניות סאן דור - באופן שאל על תהיה בעלת השליטה בסאן דור ותחזיק ב-75% ממניותיה ואידיבי תיירות תחזיק ב 25% הנותרים.

העסקה תכלול תמורה נוספת במזומן בגובה יתרת ההון העצמי החיובי של ישראייר כפי שיהיה ב-31 בדצמבר 2017, ובכל מקרה בסכום שלא יעלה על 24 מיליון דולר, שתשלם סאן דור לאידיבי (חלקה של אל על הוא 75% מהסכום האמור).

בנוסף, אל על תקבל אופציה לרכישת מניותיה של אידיבי תיירות בסאן דור (25%) ובמקביל תינתן לאי.די.בי תיירות אופציית למכירת מניותיה בסאן דור. במקביל להסכם הרכישה, ייחתם הסכם שירותים בין אל על לסאן דור וישראייר, שיגדיר את סוגי השירותים שאל על תספק לסאן דור וישראייר לאחר השלמת הרכישה, שתלויה בהסכמת הממונה על הרשות להגבלים עסקיים.

ישראייר היא חברה פרטית ישראלית העוסקת בטיסות בינלאומיות ופנים ארציות וכן בסיטונאות חבילות נופש ליעדים בינלאומיים, טיולים מאורגנים, נופשונים, סקי ועוד, תחת מספר מותגים - לרבות "נתור", "יוניטל" "סקי דיל" ו"בשביל הזהב". כמו כן, עוסקת ישראייר באמצעות אחזקה בדיזנהויז יוניתורס במכירה ושיווק סיטונאי באירופה של בתי מלון בישראל. במסגרת פעילות התעופה פועלת ישראייר בעיקר בטיסות שכר ובטיסות סדירות למספר יעדים

אם תיחתם לבסוף עסקת רכישת ישראייר, היא תאפשר לאל על לתת מענה ללקוחות החברה המבקשים חבילות תיירות ליעדים בארץ ובעולם - רכישה של כרטיסי טיסה עם שירותי קרקע ובתי מלון, הגדלת התיירות הנכנסת - מתן שירותי תיירות לתיירים המגיעים לישראל, הרחבת הפעילות ליעדי נופש חדשים, העמקת המכירה ליעדי אל על הקיימים והרחבת פעילות טיסות השכר לסיטונאים.

אי.די.בי תיירות יוצגה בעסקה בידי עו"ד עידו צמח ממשרד גולדפרב זליגמן ועורכת הדין מזור מצקביץ, ראש מחלקת רגולציה והגבלים עסקיים במשרד מ.פירון ושות', אשר טיפלה בתחום ההגבלים בעסקה.

את אל על ייצגו עוה"ד דן שמגר ואריאל עמינצח שותפים במשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות'.
.

  • עוד באותו נושא:
  • אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully