וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יפגע בעיקר בחלשים": זעם על העיכוב בחשבונות החשמל

ועד עובדי חברת החשמל משבית את גביית החשבונות זה כשבועיים, ומציב את הציבור בפני בעייה כלכלית - כיצד לתכנן את ההוצאות בעוד חשבון החשמל הבא צפוי לזנק? "מי שייפגע זה דווקא אנשים שסופרים כל שקל"

חדר הפיקוד של חברת החשמל, רמת השרון. אוקטובר 2015. ניב אהרונסון
חדר פיקוד של חברת החשמל/ניב אהרונסון

השבתת שירותי הגבייה של חברת החשמל מעוררת זעם בקרב הלקוחות שנפגעים מהעיצומים. אתמול (ראשון), בצל גל החום החריג ושבירת שיא הביקוש לחשמל הקיץ, הודיע אמנם ועד עובדי החברה על השהיית העיצומים ביחידת ניהול המערכת, אולם חשבונות החשמל שהיו אמורים לנחות בימים אלה בתיבות הדואר של תושבי ישראל עדיין מתעכבים, שירות התשלומים באתר מושבת וכך גם המוקד הטלפוני.

"כבר שבוע שאני מחפש את חברת החשמל בנרות, הם לא עונים ואני פשוט תקוע", אומר ארקדי בן 33 מרחובות. "בימים אלה אני אמור להיכנס לגור בדירה שבבעלותי, להעביר את חשבון החשמל בדירה על שמי ולדאוג שהשוכר שהתגורר בדירה לפניי ישלם את חשבון החשמל כדי שאוכל לשחרר לו את צ'ק העירבון. נכון לעכשיו אנחנו כבולים, הדייר כבר עזב לדירה אחרת וזה פתח לבעיות בהמשך הדרך. פשוט חוצפה מצדם לא לתת לנו את השירות המינימלי שאנו זקוקים לו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה של חברת החשמל על העיצומים/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ההתנהלות הכלכלית השוטפת של המשפחות בישראל מופרת בשל השביתה. "אני מנסה להתנהל נכון מבחינה כלכלית, לחשב צעדים ולחשב הוצאות מראש, בעיקר לקראת הקיץ שהוא מלא בהוצאות", אומרת רעות עוזיאל, אמא לשניים מראשון לציון. "כעת בגלל חוסר הוודאות עם חשבון החשמל נצטרך להצטמצם, לוותר על בילוי או אטרקציה כלשהי, כי לא נוכל להרשות לעצמנו להיכנס למינוס. זה מרגיז כי גם ככה זה קשה להתנהל כלכלית וכאן מפילים עלינו גזירות שלא באשמתינו – זה לא הוגן ולא ראוי".

אולם הפגיעה הקשה ביותר צפויה בשכבות החלשות – צרכנים ממעמד סוציו אקונומי נמוך. "ברור שאנשים שיש להם עשרת אלפים שקל בבנק כרגע לא ישימו לב ולא ייפגעו מהמצב, ומי שייפגעו זה דווקא אנשים שסופרים כל שקל", אומר רונן, אבי לשניים ופעיל חברתי מתל אביב ."אנשים לא ישימו לב שהם לא חויבו על חשמל – כי מה שרחוק מהעין רחוק מהלב, הם יבזבזו את הכסף ובעוד חודשיים יהיו חיובים כפולים לקראת ראש השנה וזו תהיה קטסטרופה".

ועד העובדים של חברת החשמל נוקט בעיצומים זה כשבועיים בתגובה לכוונת המדינה להכניס לתוקף את רפורמת הפרטת משק החשמל ולהעביר בניית תחנת כוח חדשה לידיים פרטיות. העובדים מבקשים להיות חלק מהמתווה החדש של הרפורמה ולשבת לשולחן המשא ומתן על תנאי יישומה. מן הצד השני, בהנהלת חברת החשמל מעריכים כי ועד העובדים נוקט באסטרטגיה של מניעת תשלומים על מנת "לייבש" את החברה מהכנסות ולאלץ אותה ואת המדינה לערב את העובדים בהחלטות הנוגעות לרפורמה.

בוועד עובדי חברת החשמל הביעו צער "בפני הציבור על אי הנוחות הנגרמת עקב העיצומים". "יחד עם זאת", הוסיפו, "חשוב שהציבור יבין ששרי האנרגיה והאוצר החליטו לתת את חברת החשמל ומשק החשמל במתנה לטייקונים - דבר שלא יעלה על הדעת ויפגע מאד בציבור הצרכנים. לראייה, בית הדין אישר את העיצומים שבהם נוקטים העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully