וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסיפה הכללית של המזרחי אישרה עסקת בעלי העניין עם משפחת עופר

אלי דניאל

12.11.2002 / 16:52

רכישת קומת משרדים מידי משפחת עופר בתמורה ל-16.1 מיליון שקל אושרה בזכות תמיכת 35% מבעלי מניות שאין להם עניין אישי

אסיפת בעלי המניות של בנק המזרחי אישרה היום את התקשרותו של הבנק בעסקה עם בעלי השליטה בו - משפחת עופר, במסגרתה ירכוש הבנק, בין היתר, קומת משרדים המצויה בקומה ה-12 של פרויקט מגדל שער העיר בר"ג ו-17 מקומות חניה, בתמורה לכ-16.1 מיליון שקל. קומה זו נמצאת בבעלותה של חברת האחים עופר נכסים שבשליטת בני משפחת עופר.

יש לציין כי לעסקה האמורה היו מתנגדים לא מעטים בקרב בעלי המניות של הבנק, כך שבעלי מניות בלתי נגועים (ללא עניין אישי בעסקה) המחזיקים בכ-30.7 מיליון מניות של הבנק (14.1% ממניות הבנק) התנגדו לעסקה. אלא שאותם בעלי מניות שהתנגדו להתקשרות היוו רק כ-65% מכלל בעלי המניות הבלתי נגועים שנכחו באסיפה, כך שדרישת המינימום לפיה לפחות שליש מבעלי המניות אשר אינם נגועים בעניין אישי בעסקה, יתמכו בה. מבדיקת TheMarker עולה כי בין בעלי המניות שהתנגדו לאישור העסקות היו קרנות הנאמנות של בנק הפועלים.

במקביל לרכישת קומת המשרדים מהאחים עופר נכסים, אישרה האסיפה גם רכישה של קומת משרדים נוספת
בפרויקט - הקומה ה-13 בתוספת 17 מקומות חניה בתמורה לתשלום סכום של כ-16.1 מיליון שקל. בעלת הזכויות בקומה זו היא חברת גלקסי נכסים ונדל"ן המנוהלת ע"י אילן אנגל ונמצאת בשליטתה של חברה דנית.

פרויקט שער העיר בר"ג מוקם ע"י החברות אוסיף ואביב ושות', כאשר עד היום רכש בנק המזרחי שש קומות בבניין - קומות 6 עד 11 - בתוספת שטחים מסחריים ו-114 מקומות חניה, בתמורה לכ-111 מיליון שקל (בערכי דצמבר 2001).

בעקבות האישור שנתנה היום האסיפה הכללית לביצוע ההתקשרות עם האחים עופר נכסים ועם גלקסי, ובכפוף למילויים של מספר תנאים מתלים, יועברו שתי הקומות לידי בנק המזרחי עד ל-31 בינואר 2003, בד בבד עם מסירת יתרת שש הקומות אותן רכש הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully