וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתמים של בנק לאומי שוקלים להוסיף מנגנון שיגן על מחזיקי האופציות מפני חלוקת דיווידנד

ליאור כגן

12.11.2002 / 18:44

בתשקיף לא נכלל מנגנון הגנה, כך שמחזיקי האופציות חשופים להפסד במקרה שלאומי יחלק דיווידנד; מוסדיים: ההנפקה פחות אטרקטיווית ללא מנגנון שיתאם את מחיר המימוש של האופציה



החתמים במכרז הנפקת ניירות הערך של בנק לאומי שוקלים להוסיף מנגנון שאמור להגן על משקיעים שירכשו אופציות. בטיוטת התשקיף שפירסם הבנק לא צוין כי יש כוונה להוסיף מנגנון שכזה, מה שעלול להסב הפסדים למחזיקי האופציות במקרה בו בנק לאומי יחלק דיווידנד.



במידה שהבנק מחלק דיווידנד, מחיר המניה מתוקן בהתאם לגובה הדיווידנד שחולק. במקרה כזה, מחיר המניה יורד טכנית, אך מחזיק המניה לא נפגע, שכן הוא קיבל סכום כסף במזומן (הדיווידנד). לעומת זאת, מי שיחזיק באופציה של הבנק עלול להיפגע במקרה שכזה, שכן מצד אחד הוא לא קיבל דיווידנד (מחזיקי אופציות אינם זכאים לדיווידנד), ומצד שני מחיר המניה בבורסה ירד טכנית, מה שצפוי לגרור ירידה מקבילה במחיר האופציה בה הוא מחזיק.



על מנת למנוע מצב בו ייפגעו מחזיקי האופציות, פנו החתמים, גמול, אי.בי.איי ולידר, להנהלת בנק לאומי בבקשה כי הבנק יתחייב בתשקיף כי לא יחלק דיווידנד עד סוף שנת 2003 (מועד פקיעת האופציות). בבנק לאומי סירבו לבקשה, בטענה כי הבנק לא מתכוון לקבוע את מדיניות חלוקת הדיווידנד בהתאם לצרכים של מחזיקי האופציות.



בעקבות סירוב הבנק, דנים החתמים באפשרויות השונות שיאפשרו הגנה על רוכשי האופציות בהנפקה. בין היתר נשקלת האפשרות להוסיף מנגנון לפיו יותאם מחיר המימוש של האופציה במקרה בו יחלק הבנק דיווידנד. כלומר, במידה בו הבנק מחלק דיווידינד, יתוקן מחיר המימוש של האופציה בהתאם, בדומה לתיקון הטכני המתבצע במחיר המניה.



משקיעים מוסדיים שנערכים להנפקה המוסדית שתתקיים מחר מציינים כי בהנפקה נכללו מספר הטבות משמעותיות, כמו מנגנון המגן מפני ירידת מחיר המניה, ואופציה שמוענקת חינם, אך העובדה כי הם חשופים להפסד במקרה בו הבנק יחלק דיווידנד, מפחיתה מהאטרקטיוויות שלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully