וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית הכימיקלים והתרופות באייר עשויה לחפש שותף לעסקי התרופות שלה

סוכנויות הידיעות

12.11.2002 / 19:45

הערכות: גלקסו סמיתקליין ורוש הולדינגס עשויות להיות שותפות אפשריות; ביוני השלימה טבע את רכישת החטיבה הגנרית של באייר בצרפת



ענקית הכימיקלים והתרופות באייר הודיעה כי היא עשויה לחפש שותפה לעסקי התרופות שלה. מנכ"ל החברה הגרמנית, וורנר וונינג, אמר כי החיפוש אחר שותפים נועד לשלב תרופות חדשות במערך הייצור של החברה, אחרי שפקיעת פטנטים גרמה להפסקת הייצור של התרופה השלישית הכי נמכרת של באייר, התרופה לטיפול בכולסטרול בייקול, בשנה שעברה.



בעבר התעקשה באייר להמשיך להחזיק בשליטה בעסקי התרופות שלה, אולם 5,700 תביעות שהוגשו נגדה בפרשיית התרופה בייקול - שהוסרה מהמדפים לפני יותר משנה לאחר שנתגלה כי גרמה לחלשת שרירים ביותר מ-1,000 מטופלים וגרמה למותם של יותר מ-100 - מנעו משותפים פוטנציאליים להיכנס למשא ומתן על שותפות בעסקי התרופות.



אנליסטים העריכו כי גלקסו סמיתקליין ורוש הולדינגס עשויות להיות שותפות אפשריות לעסקי התרופות של באייר. בחודש יוני השלימה טבע את רכישת החטיבה הגנרית של באייר בצרפת, באייר קלאסיקס.



בנפרד הודיעה היום באייר כי רווחיה התפעוליים יצמחו בשנה הבאה, אחרי שאתמול הודיעה על מכירת חטיבת קוטלי החרקים שלה לחברת SC ג'ונסון תמורת 730 מיליון דולר. בחודש שעבר מכרה באייר את חטיבת חומרי ההדברה שלה ליצרנית הכימיקלים הגדולה באירופה, BASF, תמורת 1.16 מיליארד דולר.



באייר, אשר פיתחה את תרופת האספירין לפני למעלה ממאה שנה, דיווחה על רווח ברבעון השלישי - אם כי נמוך מתחזיות האנליסטים - לעומת הפסד בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. הרווח הנקי של החברה ברבעון היה 662 מיליון דולר, או רווח של 90 סנט למניה, לעומת הפסד של 25 סנט למניה ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully