וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר תשתמש במערכת MMS של אריקסון; בוחנת שימוש מקביל במערכת של קומברס

ערן גבאי

12.11.2002 / 20:34

ההצעה של קומברס היתה הטובה ביותר מבחינת המחיר, אך עומדת עדיין למבחן בשל חוסר הניסיון של קומברס בהטמעת מערכות MMS ביחס לאריקסון; קומברס מובילה במכרז ה-MMS של סלקום שצפוי להסתיים בתוך שבועות



חברת אריקסון זכתה במכרז לקמת מערכת ה-MMS של פרטנר. למעשה, הפלטפורמה של אריקסון שימשה את פרטנר במשך מספר שבועות במסגרת ניסוי, שבמקבל אליו, בחנה הנהלת פרטנר גם את הצעותיהן של נוקיה וקומברס.



ברגע שפרטנר החליטה לעשות את הניסוי על הפלטפורמה של אריקסון, סיכוייה לזכות במכרז היו גבוהים ביותר. נדירים המקרים בהם מפעיל עושה שימוש בפלטפורמה של יצרן אחד ובחר בסופו של דבר ביצרן אחר להקמת המערכת.



עם זאת, מפרטנר נמסר כי בכוונתה להמשיך ולבחון שימוש בתכונות מסוימות של המערכת של קומברס ולשלבן בפלטפורמה של אריקסון. ההצעה של קומברס, על אף שהיתה הטובה ביותר מבחינת המחיר, עדיין נבחנת, וזאת בשל חוסר הניסיון של קומברס בהטמעת מערכות MMS ביחס לאריקסון, שהיא היום המובילה העולמית בהשקה והטמעה של המערכות בעולם.



במכרז של סלקום, שצפוי להסתיים בתוך מספר שבועות, מובילה קומברס. גורם בכיר בסלקום אמר באחרונה ל-TheMarker שלמעשה לא התנהל בסופו של דבר מכרז מלא, ונפלה כבר הכרעה על אחת המתחרות. גורם בכיר אחר בסלקום אמר שנוקיה נשרה מהמכרז. כמו כן, נודע כי באריקסון משלימים עם העובדה שההצעה של קומברס אינה בת השוואה מבחינתם.



היקף רכישת מערכת MMS בסיסית נאמד בכ-0.5 עד מיליון דולר ומושפע בעיקר מהיקף השימוש, כך שככל שהיקף השימוש במערכת גדל, צומחת בהתאמה הכנסת ספק המערכת.



קומברס ניצחה בכ-2-3 עסקות MMS בלבד השנה מתוך כ-40 (כ-90% מהמכרזים מוכרעים על ידי נוקיה ואריקסון), ולפי הערכות בשוק, החברה מפעילה לחץ על ספקיות סלולר תוך הצעות המתבססות על דחייה בתשלום הראשון. ההערכה היא שהכניסה לשירותי ה-MMS תתבצע בהדרגה ותתבסס על מידת הצלחת החברות בשיווק שירותי הערך המוסף.



אורנג' השיקה באחרונה באירופה את שירותי ה-MMS הראשונים שלה וביססה אותם, בשלב ראשון, בעיקר סביב מכשיר ה-T-68 של אריקסון כשהיא גובה עבור הודעת MMS מצורפת תמונה - מחיר הגבוה פי 4 מזה שנגבה עבור הודעת SMS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully