וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת בעלי המניות של הפועלים אישרה הצעת הרכש למניות בנק הספנות

אילן מוסנאים

12.11.2002 / 12:10

ההצעה תתבצע לפי מחיר הגבוה בכ-9% ממחיר המניה היום בבורסה; צריכה עדיין לקבל את אישורי המפקח על הבנקים והממונה על ההגבלים העסקיים



הצעת הרכש של בנק הפועלים למניות בנק הספנות , מתקרבת היום שלב נוסף וזאת לאחר שאסיפת בעלי המניות של בנק הפועלים אישרה את המהלך.



המהלך אושר בסוף אוגוסט האחרון על ידי ועדת הביקורת ודירקטוריון של בנק הפועלים. ההצעה צפויה להתבצע לפי מחיר מניה שישקף מכפיל של 0.72 להון העצמי של הבנק (שמסתכם בכ-256 מיליון שקל), בעוד שהבנק נסחר היום במכפיל הון של 0.66, כך שקיים כעת פער של כ-9% בין מחיר המניה למחיר לפיו הצעת הרכש צפויה להתבצע. נזכיר כי בעת ההודעה הראשונה על המהלך בחודש יולי נסחר הבנק במכפיל הון של 0.48, שהיה נמוך בכ-90% מהשווי בהצעה.



כזכור בנק הפועלים מסר ביולי כי קיבל את ההחלטה בעקבות פנייה של המפקח על הבנקים, בבקשה שיבחן את הרכישה - בהתאם למדיניותו החדשה לעידוד מיזוג הבנקים הקטנים בבנקים הגדולים (בעקבות התמוטטות הבנק למסחר). הבקשה של המפקח על הבנקים באה כשנה וחצי לאחר שהפיקוח דחה בקשה דומה של הבנק.



מי שייהנה מהבקשה הם חלק מבעלי המניות של בנק הפועלים שמחזיקים במניות של בנק הספנות, בהם מייקל שטיינהרט שמחזיק ב-2.1% ממניות בנק הפועלים ובכ-38% ממניות בנק הספנות, משפחות אברהם ושמואל דנקנר, המחזיקות, באמצעות חברת דנרן החזקות, בכ-4.99% ממניות בנק הספנות וכן אירית איזקסון המכהנת כדירקטורית בבנק הפועלים ומחזיקה בכ-3% ממניות בנק הספנות.



הצעת הרכש מותנית עדיין באישורים של המפקח על הבנקים (שכאמור יזם את המהלך) והממונה על ההגבלים העסקיים. בנוסף מותנית הצעת הרכש בכך שתוצאות בדיקת הנאותות שיקיים הבנק יהיו לשביעות רצונו ולא יצביעו על סטייה בסכום העולה על 8% מההון העצמי של הבנק, ובכך שלא תהיה הרעה משמעותית במצב בנק הספנות או שינויים מהותיים לרעה בשוקי ההון בארץ או בכלכלת ישראל. אם ההצעה תקבל את האישורים המתאימים, הבנק יפרסם את הצעת הרכש עד ליום ה-15 בדצמבר 2002.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully