וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק רשם עלייה של 2.3%; קומברס הוסיפה 7%; אלווריון בלטה בקפיצה של 7%

סופי שולמן

12.11.2002 / 23:45

אינטרנט זהב ניתרה ב-13% תוך ריכוז מחזור חריג; טי.טי.איי נפלה ב-28% בעקבות החמצת התחזיות;



יום חיובי עבר על המשקיעים בוול סטריט אחרי שהמדדים המובילים רשמו יום ראשון של עליות בארבעת הימים האחרונים. את המגמה הובילו דווקא מניותיהן החבוטות של חברות טלקום ושבבים, שלא סיפקו חדשות טובות זה תקופה ארוכה.



ואולם, היום היתה זו וודאפון, מפעילת הסלולר הגדולה בעולם, שנתנה את הטון האופטימי לאחר שהעלתה את תחזית הצמיחה ל-2003 ל-10% והעריכה כי היא עשויה להעלות את תשלומי הדיווידנד בשנה הקרובה. אליה הצטרפו יצרנית השבבים מוטורולה וענקית מסדי הנתונים אורקל בתחזיות אופטימיות לשנה הקרובה. ג'ף הנלי, מנכ"ל אורקל, ציין כי החברה צופה התאוששות וגידול בהכנסות במחצית הראשונה של 2003.



על רקע זה ניתר מדד הנאסד"ק ב-2.3% לרמה של 1,349 נקודות. הדאו ג'ונס הסתפק בעלייה של 0.3% לרמה של 8,386 נקודות. מניית פיליפ מוריס, יצרנית הסיגריות האמריקאית, בלמה את המגמה החיובית לאחר שהנהלתה ציינה כי איננה בטוחה בתחזית ל-2003.



מרבית הישראליות נהנו מיום של עליות ובעיקר בלט הדבר בקרב המניות הכבדות. מרקורי ניתרה ב-5% וסיימה את המסחר במחיר של 26.3 דולר. קומברס הוסיפה 7% והגיעה ל-8.5 דולרים. צ'ק פוינט רשמה עלייה של 1% לרמה של 13.9 דולר.



מניית אלווריון בלטה בקפיצה של 7% שהובילה אותה למחיר של 2.1 דולר. העלייה באה בתגובה להודעת החברה על זכייתה בחוזה בשווי של 5 מיליון דולר מחברת Speednet. במסגרת החוזה רכשה החברה היפאנית, המתמחה בציוד אלחוטי לרשתות רחבות פס, 20 אלף מערכות BreezAccess. מדובר בהזמנת המשך ל-20 אלף מערכות שנרכשו על ידי ספידנט בעבר.



גם וריסיטי חתמה יום חיובי לאחר שהודיעה על הצטרפות של ארבע חברות שבבים לתוכנית הסטנדרטיזציה של שפת e שפיתחה. השפה של וריסיטי מהווה בסיס לתוכנות האימות המשמשות בתהליך פיתוח שבבים לשם בדיקת נכונות של אלגוריתמים בשבבים. על ארבע החברות שמצטרפות כעת נמנות אינפיניון PMC-Sierra , LSI ו-ARM. גם הענקית האמריקאית סיסקו נמנית על החברות בתוכנית הסטנדרטיזציה. מניית וריסיטי נסחרה במחזור גדול מהרגיל בעלייה של 5%.



משקיעי אינטרנט זהב התעמקו ככל הנראה בדו"חות הכספיים שפירסמה אתמול ספקית שירותי האינטרנט הישראלית והבחינו בשיפור המהותי שחל בביצועיה, ועל כן ניתרה היום מנייתה ב-13% תוך ריכוז מחזור חריג. המניה נעלה את המסחר במחיר של 1.05 דולרים, המשקף שווי של 19 מיליון דולר לחברה. ביום שני הוציאה אינטרנט זהב את דו"חותיה לרבעון השלישי שהצביעו על צמיחה בהכנסות והמשך הגידול ברווח הנקי.



בניגוד לאינטרנט זהב, תוצאותיהן של תפרון וטי.טי.איי זכו לתגובות צוננות בהרבה. במקרה של טי.טי.איי נפילה של 28% היתה מוצדקת, שכן החברה לא עמדה בתחזיות שנתנה לפני חודש וחצי עם פרסום אזהרת רווח לרבעון השלישי. החברה תלתה את האשמה באחד מלקוחותיה שהודיע לפני ימים ספורים על בחינה מחודשת של המשך עבודתו עם טי.טי.איי שמספקת פתרונות ניהול לרשתות תקשורת. על רקע זה החליטה החברה מטעמי שמרנות לא להכיר בהכנסות מפרויקט זה לרבעון השלישי ורשמה אותן כהוצאות. הדבר הוביל אותה להפסד נקי של 6 מיליון דולר. מניית טי.טי.איי ריכזה מחזור גבוה ונחתה במחיר של 4.45 דולרים.



גם תפרון נפלה ב-13% והגיעה למחיר של 3.5 דולרים, על אף שהציגה תוצאות עסקיות טובות לרבעון השלישי. הירידה נבעה מתחזית זהירה למדי להמשך, בה התייחסה החברה לאפשרות המלחמה בעיראק, שעלולה לפגוע במכירותיה. תפרון מתמחה בייצור הלבשה תחתונה בטכנולוגיה חדשנית ללא תפרים ומשווקת אותה לקמעונאיות גדולות. אתמול הודיעה החברה על קבלת הזמנה ראשונה מוול מארט, הקמעונאית הגדולה בעולם.



אי.סי.איי נסחרה בירידה קלה לקראת פרסום הדו"חות הכספיים לרבעון השלישי לאחר סיום המסחר. המניה ירדה ב-2% למחיר של 1.9 דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully