וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: פסקל סוריו - מועמד מוביל למשרת מנכ"ל טבע

שירי חביב ולדהורן

12.7.2017 / 22:41

סוריו, 58, משמש כיום כמנכ"ל חברת התרופות אסטרה-זנקה, הנסחרת לפי שווי של כ-86 מיליארד דולר. כן כיהן בתפקידים בכירים ברוש ו-אוונטיס. טבע: "לא מגיבים לשמועות בשוק"

המרכז הלוגיסטי של חברת התרופות טבע בשוהם, 2013. AP
חברת טבע/AP

לפי דיווחים ראשוניים בעולם, טבע תמנה כמנכ"ל את פסקל סוריו, המנהל כעת את חברת הפארמה אסטרה-זנקה.

סוריו, 58, מונה לעמוד בראש החברה האנגלו-שוויצרית באוקטובר 2012. ווטרינר בהשכלתו, הוא שימש בעבר במספר תפקידים בחברות פארמה בולטות אחרות, בהן אוונטיס (שם היה סמנכ"ל תפעול של הפעילות האמריקאית של החברה, שהפכה מאוחר יותר לסאנופי-אוונטיס) ו-רוש (שם שימש כמנכ"ל חברת הבת ג'ננטק ומאוחר יותר כסמנכ"ל תפעול של החברה-האם).

סטרה-זנקה נסחרת בלונדון ובניו יורק לפי שווי של 86 מיליארד דולר, אחרי עלייה של כ-41% במניה מאז תחילת כהונתו של סוריו כמנכ"ל, ועלייה של 23% מתחילת 2017.

טבע, לעומת זאת, נסחרת בניו יורק ובת"א בשווי כ-32 מיליארד דולר אחרי ירידה של 12.6% מתחילת השנה. כיום מנוהלת החברה זמנית על-ידי פרופ' יצחק פטרבורג, שהיה היו"ר. הבאת מנכ"ל בעל ניסיון מעולם הפארמה צפויה להתקבל היטב בשוק ההון, אך יש לה גם עלות, ונראה שמנכ"ל כזה יקבל שכר גבוה יותר מזה ששולם עד כה למנכ"לי טבע.

מטבע נמסר בתגובה כי "כפי שאמר בעבר יו"ר החברה, ד"ר סול בארר, העדיפות העליונה שלו היא תהליך האיתור הגלובלי למציאת מועמד בעל שיעור קומה עולמי עם ניסיון נרחב ומעמיק בענף הפארמה, כדי לשמש כמנכ"ל החברה הקבוע. אנו לא מגיבים לשמועות בשוק".

  • עוד באותו נושא:
  • חברת טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully