וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיון ראשון בתיק פשיטת הרגל של אליעזר פישמן

חן מענית

16.7.2017 / 12:40

באולמו של נשיא המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, התקיים הבוקר דיון ראשון בתיק פשיטת הרגל של אליעזר פישמן. הנאמן, עו"ד יוסי בנקל, ציין בדיון כי בינו לבין משפחת פישמן יש שיתוף-פעולה בנוגע למימוש נכסי המשפחה בחו"ל לטובת הנושים

אליעזר פישמן. ניב אהרונסון
אליעזר פישמן/ניב אהרונסון

באולמו של נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, התקיים הבוקר (א') דיון ראשון בתיק פשיטת הרגל של אליעזר פישמן, מאז שהוכרז כפושט רגל. במהלך הדיון ציין הנאמן לנכסיו של פישמן, עו"ד יוסי בנקל, כי "יש ניצנים של שיתוף-פעולה, גם עם פישמן וגם עם ילדיו". בנקל ציין כי בינו לבין משפחת פישמן יש שיתוף-פעולה בנוגע למימוש נכסי המשפחה בחו"ל לטובת הנושים.

ב-21 ביוני הכריז השופט אורנשטיין על פישמן כפושט רגל בגין חובות של מיליארדי שקלים. "אין חולק כי התמלאו התנאים להכריז על החייב כפושט רגל וכמתחייב על-פי הוראות פקודת פשיטת הרגל. החייב ביצע מעשה פשיטת רגל שעה שלא פרע את חובו כמתחייב לפי התראת פשיטת רגל. בנוסף, עסקינן בחייב שהיקף חובותיו עצום, ואף לגישתו לאחר מימוש הנכסים יעמוד החוב על סך של כ-1.5 מיליארד שקל", כתב השופט, ובכך נתן חותמת למה שהיה כבר גמור ומוגמר מזמן בשל התנגדות הבנקים למתווה הסדר החוב עם פישמן.

השופט מינה את עו"ד יוסי בנקל כנאמן לנכסי פישמן בהליך פשיטת הרגל. המשמעות היא שבנקל מוסמך לתפוס את כל רכוש פישמן, לאתר אותו ולפעול למימושו לטובת קופת הנשייה.

אורנשטיין ציין בהחלטתו כי להליך יש שתי מטרות מרכזיות: האחת - לכנס את כלל נכסי פישמן, לממשם ולחלקם באופן שוויוני בין נושי פישמן לפי דרגת הנשייה; השנייה - לאפשר לחייב שנקלע לקשיים לפתוח דף חדש בחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully