וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרופ' אמיר: האינטרסנטים יפעלו לדחיית המעבר לדיווח נומינלי גם ב-2004

בן ציון ציטרין

13.11.2002 / 7:18

יו"ר המוסד לתקינה בחשבונאות מתכוון לפרוש מתפקידו בשנה הבאה על רקע כישלון המעבר לדיווח נומינלי



"האינטרסנטים שגרמו לדחיית המעבר לדיווח כספי נומינלי מ-2003 ל-2004, יפעלו שוב בשנה הבאה לדחייה בהפעלת התקן" - כך אמר אתמול יו"ר הוועדה המקצועית של המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות, פרופ' אלי אמיר, לאחר החלטת הוועדה, שהתקבלה בניגוד לדעתו, לדחות את יישום התקן בשנה.



אמיר אמר כי להערכתו, אלה שפעלו בגלוי ומאחורי הקלעים במשך חודשים לביטול התקן, לא יהססו לפנות שוב לערכאות משפטיות גם אם האינפלציה בשנה הבאה תהיה ברמה של חצי אחוז. לדבריו, אותם אינטרסנטים יפעילו שוב לחץ על הוועדה המקצועית והמוסד לתקינה, תוך ניצול הליכי השימוע והערעור על התקן החדש, תקן 17.



אמיר הביע ספק ביחס ליישום התקן ב-2004, אם לא ישתנו יחסי הכוחות בין התומכים למתנגדים. אמיר אף אמר, לראשונה, כי לא יעמוד בראשות הוועדה בעת דיוניה בשנה הבאה, מכיוון שהוא מסיים את כהונתו בסוף אפריל 2003.



אמיר, שהוביל את ההליך למעבר מדיווח מתואם לאינפלציה (ריאלי) לדיווח נומינלי, סירב לפרט מי הם האינטרסנטים שאליהם הוא מפנה אצבע מאשימה; לדבריו, השמות ידועים. אמיר מתכוון לפעילות אינטנסיווית של חברות ממשלתיות גדולות - ובראשן חברת החשמל ומקורות, וכן חברות ציבוריות רבות - עד כדי ערעור על התוקף הציבורי של החלטות המוסד לתקינה.



אמיר אמר כי הוא מודאג יותר מהחלטה נוספת של הוועדה, שלא לציין בביאורים בדו"חות 2003 את השפעת הדיווח הנומינלי ב-2004 על החברות. בהחלטה זו", אמר אמיר, "באה לידי ביטוי הרמת הראש של הגורמים האינטרסנטים שמנעו קבלת החלטה מרכזית בדבר חובת גילוי נאות לציבור ולשוק".



לדברי אמיר, נהוג לתת גילוי להשפעת התקן בשנה הקודמת ליישומו: "ההחלטה על אי מתן גילוי נאות בביאורים בדו"חות 2003 על השפעת המעבר פוגעת קשות באמינות הדו"חות ואומרת אמירה רעה לגבי אמינות שוק ההון הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully