וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכספים אישרה את ביטול הפטור ממס על רווחי הון בבורסה

צבי זרחיה

13.11.2002 / 7:39

הוועדה אישרה גם צו המאמץ את רוב המלצות ועדת רבינוביץ' למיסוי ההכנסה מני"ע זרים; דחתה לשבוע הבא הדיון ברוב התקנות של הרפורמה במס הכנסה



ועדת הכספים אישרה אתמול שני צווים שנועדו להביא ליישום הרפורמה במס: צו המבטל את הפטור ממס על רווחי הון בבורסה וצו המאמץ את רוב המלצות ועדת רבינוביץ' בנוגע למיסוי ההכנסה מניירות ערך זרים. שני הצווים ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2003. הוועדה דחתה לשבוע הבא את הדיון במרבית התקנות וצווי מס הכנסה, שנועדו לאפשר את הנהגת הרפורמה בתחילת השנה הבאה.



יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), החליט לדחות את ההצבעה על כמה מהצווים הקשורים לרפורמה במס בעקבות ביקורת שמתחו עליהם הבנקים ופעילים בשוק ההון. לדבריהם, התקנות והצווים הוכנו במהירות בלא התייעצות מוקדמת עמם, בניגוד למקובל בעבר. ליצמן ביקש מנציבות מס הכנסה ומנציגי הבנקים ושוק ההון לנסות להגיע להסכמה. הוא ביקש להעביר להכרעת הוועדה רק את הסוגיות שיישארו במחלוקת.



הוועדה הכניסה כמה שינויים בצו על מיסוי ההכנסות מני"ע זרים שלפיהם על ניירות ערך, הרשומים למסחר כפול גם בתל אביב או של חברה הרשומה בישראל, יחול המס המופחת-המקומי בשיעור של 15%. כמו כן נקבע כי הגדרת ני"ע זר והמס בשיעור של 35% יחולו רק על עסקות עתידיות, שבוצעו בבורסות או בשוק מוסדר בחו"ל.



לוועדה נמסר כי תיקון הצו על מיסוי ההכנסות מני"ע זרים רלוונטי למי שאינו קופת גמל ונקבעה בו אבחנה בין המצב הזמני שיהיה בתוקף עד 2006, לבין ההסדר הקבוע. לפי ההסדר הקבוע, שיעור המס על ניירות ערך זרים יירד ל-15% החל משנת המס 2007 וניתן יהיה לקזז הפסדים ממכירתם גם כנגד רווחים מניירות ערך שנסחרו בישראל.



הוועדה דחתה לשבוע הבא את ההצבעה על שינוי אזורי העדיפות הלאומית. לפי הצו החדש שהוגש על ידי הממשלה, תשתנה רשימת אזורי העדיפות הלאומית וייתוספו אליה אזורים חדשים. עוד נקבע כי כל אזורי העדיפות הלאומיים הזמניים שהיו מוכרים עד כה, שיש בהם מפעלים קיימים, ייהנו מהעדפה קיימת למשך 4 שנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully