וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בנציבות האירופית: אין כוונה להשעות את הסכם הסחר עם ישראל

אורה קורן

13.11.2002 / 7:44

זאת, בניגוד לקריאת הפרלמנט האירופי להשעות את ההסכם עם ישראל, על רקע ההחמרה ביחסיה עם הרשות הפלשתינית



הנציבות האירופית אינה מתכוונת לבטל את הסכם ההתקשרות (אסוציאציה) עם ישראל, בניגוד להמלצת הפרלמנט האירופי - כך אמר אתמול דניאל ג'קוב, ראש לשכתו של הנציב האירופי למחקר, פיליפ בוסקן. "נכון, הפרלמנט האירופי קרא להשעות את ההסכם, אך הנציבות לא המשיכה בתהליך ואינה מתכוונת להמשיך בו", אמר. הסכם ההתקשרות כולל הסכם סחר חופשי, שדרוג היחסים המדיניים וכניסה לשיתוף פעולה בתחומים כלכליים נוספים, כמו שירותים פיננסיים.



המלצת הפרלמנט, הכולל 15 נציגים של מדינות באירופה, התקבלה לפני כחצי שנה על רקע ההחמרה ביחסי ישראל עם הרשות הפלשתינית. לפי נוהלי האיחוד האירופי, הפרלמנט ממליץ לנציבות (21 חברים) על מדיניות - אך כדי שזו תיושם הנציבות צריכה להגיש את ההמלצה כהצעה למועצת השרים של האיחוד. אם מועצת השרים מאמצת את ההצעה, היא מקבלת מעמד של מדיניות רשמית.



ג'קוב הוסיף כי כאשר חוקרים בצרפת ובבריטניה קראו להחרים שיתוף פעולה עם ישראל במחקר, ענה להם בוסקן כי הנציבות אינה מאמינה בסנקציות, מכיוון שאלה יפעלו בסופו של דבר נגדה. כעדות לנכונות האיחוד האירופי לשיתוף פעולה מדעי עם ישראל, ציין את העובדה שהנציבות קיבלה אישור, בלא דיון פוליטי מקדים, לנהל מו"מ עם ישראל על צירופה לתוכנית המו"פ השישית של האיחוד האירופי (תוכנית המחקר והפיתוח של האיחוד ל-2006-2003). ההסכם עם ישראל עשוי להיחתם בשבועות הקרובים וחברות ישראליות יוכלו להשתתף בפרויקטים שיפורסמו החל בדצמבר 2002.



ג'קוב הדגיש כי תוכנית המו"פ השישית אינה פוגעת בהשתתפות של חברות קטנות ובינוניות, כפי שחוששים בישראל ובמדינות אירופיות רבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully